داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل طلاق توافقی در اصفهان

وکیل طلاق توافقی در اصفهان

بروزرسانی در:  21 بهمن 1402
دسته بندی: مقالات  خانواده

متأسفانه امروزه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، ازدواج و زندگی مشترک، از هر زمانی سخت تر شده است و در بعضی موارد زوجین دیگر نمیتوانند در کنار هم زندگی کنند و تصمیم به طلاق میگیرند که راه ساده تر و سریع تر جداشدن از هم، طلاق توافقی میباشد و به طور کلی امروزه نه تنها طلاق در اصفهان بلکه در کل کشور امار بالایی را در بر گرفته که در این مطلب سعی شده است تمامی راه ها و مسیر طلاق توافقی مانند مدت زمان طلاق توافقی در اصفهان و هزینه های آن همراه با روش های اقدام  را از زبان وکیل طلاق توافقی در اصفهان برای شما عزیزان توضیح دهیم.

طلاق توافقی همانگونه که از نام آن پیداست، بر اساس توافق طرفین صورت می‌گیرد. زوجین قبل از حضور در دادگاه بایستی در مورد کلیه حقوق و وظایف خود بعد از طلاق تصمیم‌گیری نمایند که عبارتند از مهریه، نفقه، اجرت المثل زوجه، جهیزیه زوجه، هدایای قبل از ازدواج، مسائل مالی، حقوق، حضانت و ملاقات فرزند مشترک و نفقه وی که در این مسیر نسبتا سخت و پیچیده میتوان از وکیل طلاق توافقی در اصفهان استفاده کرد.

شما میتوانید برای مشاوره تلفنی رایگان اطلاعات تماس خود را از طریق فرم تماس در پایان مقاله برای ما ارسال کنید؛ کارشناسان داپکده با شما تماس میگیرند و همچنین به درخواست شما وکیل طلاق توافقی در اصفهان را معرفی مینمایند.

از فهرست زیر عنوان موردنظر خود را انتخاب و با کلیک روی آن به همان عنوان منتقل شوید و مطلب مربوط را مطالعه کنید. 

اقدام به طلاق توافقی چگونه است ؟

(این توضیحات مربوط به پروسه بعد از مشاوره است، مقاله را کامل مطالعه کنید) در ابتدا زوجین باید دادخواست طلاق توافقی خود را به دفتر خدمات قضایی ارائه دهند، بر اساس محل سکونت مشترک زوجین دادگاه صالح برای رسیدگی به دادخواست مطروحه تعیین می‌شود.

سپس، پیامکی به منظور اطلاع از تاریخ و ساعت جلسه رسیدگی برای زوجین ارسال می‌شود. حال باید زوجین در تاریخ و ساعت مقرر در دادگاه حاضر شوند.

لازم است در این جلسه هر دو آنها ( یا وکیل آن ها ) حضور داشته باشند و خواسته خود رامبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش یا طلاق توافقی مطرح کنند.

نکته : زوجین باید در همان جلسه دادگاه با ساقط کردن حق تجدید نظرخواهی و فرجام‌خواهی خود، رأی دادگاه را قطعیت بدهند ( یا در وکالت در طلاق که در ادامه توضیح میدهیم ذکر شود ).

اگر میخواهید به طور کامل در مورد این که چگونه میشود طلاق توافقی گرفت اطلاعات کسب کنید اینجا کلیک کنید تا مقاله مربوطه برای شما باز شود و مطالعه نمایید.

ثبت نام مشاوره طلاق توافقی در اصفهان

در حال حاضر با توجه به قانون جدید طلاق توافقی از مورخ ۹۷/۹/۱ طی بخشنامه ۵۵/۱۳۱۰۴/۹۰۰۰ مورخ ۹۷/۹/۵ خطاب به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، این دفاتر بدون ارائه گواهی مرکز غربالگری که اصطلاحا به آن گواهی عدم انصراف از طلاق گفته می‌شود، نمی‌توانند اقدام به ثبت دادخواست طلاق توافقی نمایند. تفاوت طلاق توافقی در حال حاضر نسبت به گذشته در اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق از مراکز مشاوره می‌باشد که قبلا نیازی به این کار نبود. در حقیقت این گواهی در حال حاضر جزء مدارک لازم برای ثبت دادخواست طلاق توافقی می‌باشد.

سایت طلاق توافقی اصفهان

زوجین متقاضی طلاق توافقی باید از طریق سایت zaman.behzisti.net اقدام به انجام مراحل مشاوره و اخذ گواهی مربوطه نمایند.

مدت زمان طلاق توافقی در اصفهان

به صورت کلی از اولین روزی که شما به مرکز مهرحقی مراجعه می نمایید حداقل ۴۵ روز جلسات مشاوره شما طول خواهد کشید اما با توجه به شرایط کنونی وکلا راه های مخلفی را جهت تسریع در این موضوع انجام میدهند که این مدت زمان طلاق توافقی در اصفهان به صورت ذیل میباشد.

  1. ۱۰ الی ۱۵ روز
  2. ۳۰ الی ۴۰ روز
  3. ۹۰ الی ۱۲۰ روز

برای اطلاعات بیشتر میتوانید اطلاعات تماس خود را از طریق فرم تماس در پایان مقاله برای ما ارسال کنید؛ کارشناسان داپکده با شما تماس میگیرند.

مرکز مداخله بحران در شهر اصفهان در کجا واقع شده است؟

آدرس مرکز مشاوره طلاق توافقی در اصفهان این آدرس میباشد : خیابان مصلی (آب ۲۵۰) جنب مصلی بزرگ اصفهان -اورژانس اجتماعی

وکالت در طلاق و نحوه صحیح تنظیم آن

طلاق وکالتی نوعی از طلاق توافقی است و در وکالت مذکور زوجه یا زوج با قرار دادن شروطی در وکالتنامه به طرف دیگر اجازه می‌دهند که با مراجعه به وکلای دادگستری و وکیل طلاق توافقی در اصفهان و عقد قرارداد با آنها به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند و الباقی کارهای مربوط به طلاق را انجام دهند.

قابل ذکر است حضور زوجه به واسطه انجام آزمایش بارداری الزامی است.

برای تنظیم وکالتنامه طلاق اول از هر چیز باید به نکاتی در رابطه قانون طلاق توجه داشته باشیم. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی و شرع اختیار و حق طلاق بدست زوج است. اما مرد می‌تواند اجرای حق خویش را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت بدهد. وکالت در طلاق یا حق طلاق به دو شکل می‌تواند به زوجه داده شود.

روش های گرفتن حق طلاق از همسر

برای گرفتن حق طلاق در طلاق توافقی دو روش وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • روش اول: این که به صورت شرط ضمن عقد و نکاح در سند ازدواج مکتوب گردد.
  • روش دوم: که موضوع اصلی بحث ماست اینگونه است که زوج به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌نماید و تقاضای تنظیم وکالت در طلاق را می‌دهد و بدینوسیله اصطلاحا حق طلاق را به زوجه یا کس دیگری می‌دهد. در صورتی که زوج ساکن خارج از کشور باشد ‌باید برای تنظیم این وکالتنامه به سفارت یا کنسولگری ایران مراجعه نماید. هرچند که زوج می‌تواند این وکالتنامه را به فرد دیگری غیر از زوجه بدهد اما معمولا شایع است که این حق را به همسرش واگذار می کند.

حدود اختیارات وکالت نامه طلاق

آنچه که در تنظیم وکالتنامه بسیار اهمیت دارد حدود اختیارات است. چرا که در صورتی که وکالتنامه به شکل کامل تنظیم نشود ممکن است در مراحل تنظیم دادخواست طلاق توافقی و یا اجرای صیغه طلاق با مشکلاتی مواجه شود. لذا مهم‌ترین کاری که پس از تصمیم برای دادن وکالت به زوجه جهت اجرای حق طلاق باید انجام داد، تنظیم یک وکالتنامه کامل با حدود اختیارات کامل می‌باشد.

مهم ترین موارد در تنظیم وکالتنامه 

در این میان به مهم‌ترین مواردی که باید در تنظیم وکالتنامه موصوف لحاظ گردد مطابق با نظر و تایید وکیل طلاق توافقی در اصفهان اشاره می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قید گردد وکالت در بذل مهریه، نفقه، اجرت المثل و سایر حقوق مالی است. البته می‌توان بنا به خواست زوجه بذل مهریه نسبت به کل مهریه باشد یا بذل هر میزان از مهریه. این قیدی است که می‌باید خود زوجه با توجه به شرایط و توافقات فی مابین تغییر دهد. مثلا اگر قرار بدین است که زوجه کل مهریه خود را در قبال طلاق خلع به زوج بذل نماید باید قید وکالت در بذل کل مهریه ذکر شود، اما اگر قرار است که بخشی از مهریه توسط زوج پرداخت گردد و فقط بخشی از آن بذل گردد می‌باید قید، بذل هر میزان از مهریه ذکر گردد.

از دیگر موارد مهم که می‌باید در وکالت حق طلاق ذکر گردد. وکالت در اسقاط حق تجدید نظر خواهی در فرجام خواهی است.

در صورتی که این مورد در وکالتنامه قید نگردد، پس از این که گواهی عدم امکان سازش از دادگاه صادر گردید می‌باید ۴۴ روز پس از ابلاغ نسبت به ثبت و اجرای صیغه طلاق اقدام نمود. در صورتی که قید اسقاط حق تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی وجود داشته باشد، صرفا پس از صدور رای دادگاه با اعمال حق فوق‌الذکر حکم صادره قطعی شده و همان روز طلاق ثبت و صیغه طلاق جاری می‌شود.

موارد دیگر نیز هم چون حق توکیل به غیر، بلاعزل بودن وکالت با رضایت شخص زوج، وکالت در مراجعه به دفاتر ثبت طلاق و اجرای صیغه طلاق و …. موضوعاتی هستند که معمولا دفاتر اسناد رسمی در وکالتنامه قید می‌کنند. اما به جهت صحت و سهولت تنظیم وکالتنامه، وکالت در طلاق نمونه کامل وکالتنامه مذکور در ذیل آورده شده است.

آیا با وکالت نامه محضری نیاز به وکیل طلاق توافقی در اصفهان است؟

نکته: آنچه قابل توجه است این موضوع می‌باشد که با داشتن وکالت در طلاق هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند جهت تنظیم دادخواست طلاق و انجام باقی مراحل اقدام نماید. بلکه صرفا می‌باید به انتخاب وکیل دادگستری ، وکیل طلاق توافقی در اصفهان برای زوج، بر طبق حدود اختیارات وکالتنامه به وکیل دادگستری منتخب وکالت داده و وکیل دادگستری در این صورت وکیل مع الواسطه شوهر می‌شود.

جزییات هزینه طلاق توافقی

  • هزینه دادرسی در دفاتر خدمات قضایی
  • هزینه داوری
  • هزینه آزمایشگاه ولی در صورتی که زوجه باکره باشد به جای آزمایشگاه به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.
  • هزینه وکلا (در صورت انتخاب وکیل)
  • هزینه ثبت در دفاتر طلاق

شایان ذکر است گواهی عدم امکان سازش به مدت ۳ ماه اعتبار دارد یعنی اگر زوجین ظرف ۳ ماه آن را اجرا نکردند دیگر اعتباری ندارد.

از آن جایی که در طلاق توافقی زن و شوهر با توجه به شرایط و وضعیت خود به این نتیجه می‌رسند که دیگر نمی‌توانند با هم زندگی کنند، بنابراین تمام شرایط مالی و غیر مالی مربوط به عقد نیز با توجه به توافق زوجین منظور می‌شود. در صورت باقی ماندن مهریه و قید شدن در طلاق‌نامه، زوجه می‌تواند بعد از اجرای صیغه طلاق از طریق اجرای ثبت یا دادگاه مهریه خود را مطالبه نماید و نیازی به اینکه مطالبه قبل از طلاق توافقی باشد نیست.

در هر صورت برای پی بردن به تمام هزینه های طلاق توافقی میتوانید به مقاله هزینه طلاق توافقی مراجعه کنید و در همین جا شایان ذکر است که اگر شما وکیل طلاق توافقی در اصفهان داشته باشید قاعدتاٌ هزینه های اضافی کسر خواهد شد وعلاوه بر آن هزینه های اصلی نیز حسب مورد کاهش پیدا خواهد کرد.

مهریه در طلاق توافقی

در مورد توافق مهریه در طلاق توافقی هر آنچه زوجین در مورد مهریه توافق نمایند همان می‌شود. رای دادگاه اجرای توافق در خصوص مهریه، زوجه در طلاق توافقی می‌تواند تمام یا قسمتی از مهریه مافی‌القباله خود رابه زوج بذل نماید. (ببخشد) چرا که طلاق توافقی، طلاقی است که زوجه با بذل مالی که می‌تواند کمتر، بیشتر و یا معادل مهریه باشد، رضایت زوج را در انجام طلاق جلب نماید.

بنابراین طلاق توافقی از جمله طلاق‌های رجعی نیست بلکه از نوع طلاق خلع می‌باشد؛ بنابراین مرد در مدت عده نمی‌تواند به زن رجوع نماید مگر در صورتی که زوجه در ایام عده از آنچه بذل کرده رجوع نماید. یعنی آنکه به دفترخانه‌ای که طلاق را ثبت کرده است مراجعه نموده و تقاضای رجوع به ماندن (برگشت از بخشش مهریه) را از ایشان می‌نماید. پس از رجوع زن طلاق به ماهیت رجعی بودن خود باز می‌گردد و در این صورت شوهر نیز می‌تواند به زوجیت رجوع و بدون نیاز به عقد نکاح مجددا به حالت زوجیت برگردانند.

البته شایان ذکر است این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که زوجه یائسه و یا باکره نباشد، چرا که در صورتی که زن یائسه و یا دوشیزه باشد طلاق توافقی از نوع بائن و در مدت عده قابل رجوع نیست. در این حالت برای زوجیت، مجددا می‌باید عقد و نکاح خوانده شود.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی در اصفهان

برای  شروع طلاق توافقی هرچند که اگر وکیل خوب برای طلاق در اصفهان داشته باشید او نیز به شما خواهد گفت که مدارک لازم برای این پرونده از جمله موارد زیر است.

  • شناسنامه زوجین
  • کارت ملی زوجین
  • عقدنامه

نکات مهم در مورد طلاق توافقی

نکته اول: تا قبل از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) هر کدام از زوجین حتی اگر توافق نامه، وکالتنامه یا دادخواست را امضاء کرده باشند، در صورت پشیمانی رای طلاق توافقی صادر نمی‌شود. (در صورت نداشتن وکالتنامه محضری)

اما پس از صدور رای طبق ماده ۳۵ و ۳۶ قانون حمایت خانواده اگر زوج (مرد) پشیمان شود و به دفترخانه برای ثبت طلاق نیاید امکان ثبت طلاق وجود نخواهد داشت مگر این که زن از مرد در دادگاه وکالت گرفته باشد.

اما اگر زوجه (زن) بعد از صدور رای طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش) پشیمان شود، زوج می‌تواند بدون حضور او به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و طلاق را ثبت نماید البته باید دانست که در صورتی که طلاق خلعی باشد زوجه می تواند در ایام عده (سه طهر) از زمان ثبت طلاق به آنچه بذل کرده از مهریه یا غیر آن، مراجعه کند.

نکته دوم: در طلاق توافقی خلعی اگر زن باکره و یا یائسه نباشد، از فاصله ثبت طلاق تا پایان عده می‌تواند به آنچه بذل کرده رجوع کند. برای جلوگیری از این کار می‌بایستی از دادگاه خواست که در رای گنجانده شود که زن حق رجوع به ما بذل ( آنچه را که بذل کرده) را از خود ساقط کرده است. اما اگر زن دوشیزه و باکره باشد زمان عده ندارد و بنابراین حق رجوع ندارد.

وکیل طلاق توافقی در اصفهان

در مطلب زیر درباره رویه کامل طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد و مزیت داشتن وکیل طلاق توافقی در اصفهان توضیح میدهیم؛ اگر به دنبال طلاق یکطرفه هستید و میخواهید مدت زمان طلاق توافقی در اصفهان کاهش پیدا کند ، پیشنهاد میشود مطلب زیر را مطالعه نمایید.

مشاوره با وکیل طلاق توافقی در اصفهان

اگر نسبت به طلاق مصمم هستید و تصمیم خود را برای جدایی توافقی از همسرتان گرفته‌اید، میتوانید برای مشاوره تلفنی رایگان و تعیین وقت مشاوره با وکیل طلاق توافقی در اصفهان اطلاعات تماس خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید. کارشناسان داپکده با شما تماس میگیرند.

تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی

در تنظیم لایحه دفاعیه طلاق باید مسائل مختلفی در نظر گرفته شود. همچنین در این خصوص باید مدارک و مستنداتی که برای طلاق توافقی نیاز هستند نیز پیوست لایحه دفاعیه طلاق توافقی تا لایحه شما مقبول دادگاه واقع شود. فلذا جهت تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی می توانید بروی عبارت ذیل کلیک نمایید.

«جهت تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی کلیک نمایید.»

به این مطلب امتیاز دهید
5/5 - (7 امتیاز)
مطالب مرتبط

فروشگاه وکلا – نیازمندی های وکیل

بروزرسانی در: 10 اردیبهشت 1403

دادگاه صلح چیست؟

بروزرسانی در: 7 بهمن 1402

نحوه دفاع در پرونده سرقت

دسته بندی: مقالات  کیفری

بروزرسانی در: 4 بهمن 1402

تعدیل ملاقات فرزند

دسته بندی: حقوقی  خانواده  مقالات

بروزرسانی در: 24 دی 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *