داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

توافق مهریه در طلاق توافقی

توافق مهریه در طلاق توافقی

بروزرسانی در:  7 خرداد 1401
دسته بندی: خانواده

ازجمله مسائلی که در ساده‌ترین نوع طلاق یعنی طلاق توافقی مورد اهمیت است . زوجین حتما باید در رابطه با آن توافق نمایند بحث مهریه می‌باشد. در طلاق توافقی نیز به این صورت است که مهریه هم می‌توانند . به‌صورت کامل توسط خانم دریافت شود و یا امکان دارد تمام آن بخشیده شود .اما در موارد دیگری نیز می‌توان بخشی از آن را پرداخت کرد و بخشی دیگر از آن را نیز بخشید، در ادامه مطلب در رابطه با مهریه در طلاق توافقی به بحث خواهیم پرداخت.

مهریه در طلاق توافقی

همان‌طور که می‌دانید نفقه، مهریه، حضانت فرزندان ازجمله مواردی است . که در هنگام طلاق بر سر آن‌ها باید توافقی صورت بگیرد . اما اگر در مورد مهریه به توافق نرسند امکان دریافت حکم طلاق توافقی وجود ندارد و باید توجه کرد ، که هر نوع توافقی در رابطه با مهریه قابل اجراست و امکان‌پذیر خواهد بود . گاهی هم امکان دارد زوجه مالی را و یا مبلغی را به‌عنوان مهریه معین کنند و زوج آن را دریافت نمایید .

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اگر خانم می‌خواهد مهریه خود را ببخشد بهتر است ، در دفاتر اسناد رسمی این عمل انجام گیرد و حتما مهریه را ابراء کند . بخشیدن مهریه امری است مهم و نیاز به متن دقیق بخشیدن مهریه دارد تا در دفتر اسناد رسمی ثبت شود .

مهریه و حق طلاق در طلاق توافقی

همان‌طور که گفته شد زن باید مهریه خود را ببخشد و ابرا نامه مهریه را به همسر خود بدهید  تا خیال او از بابت مهریه راحت باشد . اما در قبال آن توجه کنید که بهتر است خانم درازای بخشیدن مهریه از همسر خود وکالت در طلاق و یا همان حق طلاق را بگیرد . که اگر زمانی مرد همکاری لازم را برای اقدام به طلاق نداشت بتواند . با گرفتن وکیل از وکلای داپکده برای طلاق خود بدون حضور مرد اقدام کند.

نتیجه

همان‌طور که در این مطلب گفته شد . بر خلاف این‌که عامه مردم گمان می‌کنند .که حتما باید در طلاق همه مهریه بخشیده شود و مهریه وجود ندارد ، باید گفت که این چنین نیست . در این نوع طلاق هم می توان تمام مهریه را بخشید وهم قسمتی از آن را بخشید . یا این که میتوان همه آن را دریافت کرد و هم میتوان فقط قسمتی را دریافت کرد و الباقی را بخشید . فقط توجه داشته باشید که اگر در مورد مهریه موافقتی صورت نگیرد . امکان ثبت طلاق وجود ندارد و باید تکلیف مهریه مشخص شود.

حال اگر سوالی در مورد مهریه در طلاق توافقی  و یا طلاق یکطرفه داشتید . میتوانید با کارشناسان ما در سامانه هوشمند خدمات حقوقی داپکده تماس بگیرید . تا هم به سوالات شما پاسخ دهند و هم شما را در انتخاب وکیل مهریه یاری برسانند.

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *