داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل ارث در بجنورد 09155825130

وکیل ارث در بجنورد ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰

بروزرسانی در:  21 آبان 1402
دسته بندی: وکیل

دعاوی مربوط به ارث، یکی از شایع ترین دعاوی در محاکم قضایی می باشد، که به دلایل گوناگونی رخ می دهد، حال اگر شما نیز درگیر دعوی مطالبه سهم الارث خود شدید، یا در فروش سهم الارث خود به مشکل برخوردید، می توانید برای خود وکیل ارث در بجنورد را اخذ نمایید، تا مشکلات شما را برطرف نماید.

وکیل ارث در بجنورد، اظهار دارد، هنگامی که فردی فوت می نماید، به آن شخص متوفی می گویند، و به اموالی که پس از فوت ایشان باقی می ماند، ترکه (ارث) می گویند، که پس از انجام کارهای قانونی به وارثین تعلق می گیرد.

موجبات ارث

وکیل ارث در بجنورد معتقدند برای آنکه بخواهد به یک شخص ارثی تعلق بگیرد، باید یک سری شرایطی را دارا باشد، که در ادامه به آن می پردازیم.

رابطه سببی یا نسبی

برای آنکه بخواهد به یک شخص سهم الارث تعلق بگیرد، باید با متوفی رابطه ی نسبی (خونی) داشته باشد، یا آنکه بواسطه ی تولد به دنیا آمده باشد، مانند رابطه ی پدر و پسر.

همچنین وکیل ارث در بجنورد به این نکته اشاره دارد، در صورتیکه رابطه ی شما با متوفی سببی (یک رابطه ی حقوقی) باشد، به شما سهم الارث تعلق می گیرد، مانند ازدواج که بواسطه ی آن یکی رابطه ی سببی بین زوجین ایجاد می شود.

طبقات ارث

پس از فوت شخص، در صورتیکه متوفی دین یا بدهی نداشته باشد، ترکه بین وراث تقسیم می شود، ولیکن به گفته ی وکیل ارث در بجنورد، در صورتیکه اشخاص طبقه ی اول (پدر و مادر و اولاد و اولاد اولاد) موجود باشند، به اشخاص طبقه ی دوم (اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها) سهم الارثی تعلق نمی گیرد.

همچنین در صورت عدم وجود این دو طبقه، سهم الارث به طبقه ی سوم (اعمام و عمات و اخوال و خالات و اولاد آنها) تعلق می گیرد، البته در بعضی از شرایط (حضور طبقات بالا)نیز، طبقه ی پایین تر نیز ارث می برد، که نیاز به مشورت با وکیل ارث در بجنورد دارد.

موانع ارث

وکیل ارث در بجنورد بیان دارد، در صورتیکه فرد دارای دو شرط فوق باشد، برای آنکه سهم الارث به وی تعلق بگیرد، نباید مانعیتی وجود داشته باشد، لذا در صورتیکه هر یک از موانع زیر موجود باشد، به وارث، سهم الارثی تعلق نخواهد گرفت.

قتل

اگر شخصی مورث خود را عمدا به قتل برساند، سهم الارثی به او تعلق نخواهد گرفت، ولیکن وکیل ارث در بجنورد بیان دارند، در صورتیکه قتل عمدی مورث به موجب قانون باشد، باعث محروم شدن شخص از ارث نخواهد شد.

کافر

در قانون کشور ما در صورتیکه، بین ورثه متوفی کافری باشد، کافر از مسلمان ارث نخواهد برد، اما وکیل ارث در بجنورد بیان دارند، در صورتیکه متوفی کافر باشد، مسلمان از او ارث خواهد برد.

لعان

وکیل ارث در بجنورد بیان دارد، لعان به معنای لعن و نفرین می باشد، لذا بعد از لعان مطابق قانون، زن و شوهر از یکدیگر ارث نمی برند، و در صورتیکه فرزندی از این رابطه حاصل شده باشد، فرزند از پدر و پدر از فرزند از یکدیگر ارث نمی برند.

اما نکته ای که وکیل ارث در بجنورد به آن اشاره دارد، این است که فرزند لعن شده از مادر و اجداد مادر ارث می برد، و مادر و اجداد مادری نیز ار فرزند ارث می برند.

حال اگر با مسئله ی لعان در ارث به مشکل خورده اید، می توانید جهت کسب مشاوره با وکیل ارث در بجنورد موضوع خود را در میان بگذارید، تا راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه دهد.

ولدالزنا

وکیل ارث در بجنورد بیان دارند، در صورتیکه فرزندی ولدالزنا باشد، از پدر و مادر و اقوام آنان مطابق قانون ارث نمی برد، ولیکن در صورتیکه حرمت رابطه که طفل ثمره آن است، نسبت به یکی از ابوین (پدر یا مادر) ثابت و نسبت به دیگری به واسطه اکراه یا زنا نباشد، طفل فقط از این طرف و اقوام او ارث می برد و بالعکس.

زنده بودن

برای آنکه به شخص سهم الارث تعلق بگیرد، باید در زمان فوت موصی در قید حیات (زنده) باشد، لذا در صورتیکه مورث زودتر از متوفی فوت نماید، سهم الارثی به او تعلق نخواهد گرفت، به عنوان مثال اگر فرزند زودتر از پدر خود فوت نماید، اولاد فرزند از پدر بزرگ شان ارثی نمی برند.

وکیل ارث در بجنورد

اگر شما برای این دعوی خود، وکیل ارث در بجنورد را اتخاذ نمایید، از مزایاهای بهرمند می شوید، که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایای اخذ وکیل ارث

الف. هنگامی که شما برای دعوی خود وکیل ارث در بجنورد را اتخذ می کنید، وکیل در گام اول بررسی می نماید، که به شما سهم الارث تعلق می گیرد، یا خیر. لذا در صورتیکه به شما سهم الارثی تعلق بگیرد، وکیل ارث در بجنورد امورات مربوطه را انجام می دهد.

ب. وکیل ارث در بجنورد میزان سهم الارث شما را محاسبه می نماید، تا حقی از شما تضییع نشود، لذا اگر در بحث محاسبه ی سهم الارث دریافتی خود با مشکل مواجح شده اید، حتما با وکیل ارث در بجنورد مشورت نمایید.

ج. با اخذ وکیل ارث در بجنورد دیگر نیازی نمی باشد، پیگیر پرونده خود باشید، زیرا وکیل تمامی امورات مربوط به پرونده شما را انجام دهد، لذا بواسطه ی این امر دیگر نیازی به حضور در جلسات دادگاه ندارید.

میزان حق الوکاله

پرونده های ارث چون پیچیدگی و تجربات خاص خود را نیاز دارد، لذا هرینه حق الوکاله وکیل ارث در بجنورد مقدار مشخصی نمی باشد، و بستگی به پرونده شما دارد، لذا اگر تمایل به کسب آگاهی از این هزینه دارد، می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید.

نحوه اخذ وکیل ارث

در صورتیکه شما نیاز به اخذ وکیل ارث در بجنورد دارید، می توانید بواسطه ی یکی از روش های زیر اقدام نمایید.

مشاوره تلفنی رایگان

اگر شما نیاز به مشاوره در خصوص اخذ وکیل ارث، یا به راهنمایی در خصوص دعوی خود نیاز دارید، می توانید با شماره زیر به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید، تا مشاوران مجومع داپکده راهنمایی های لازم را خدمت شما ارائه دهند.

 

مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره حضوری

اگر نیاز به مشورت یا اخذ وکیل ارث در بجنورد دارید، می توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید، تا برای شما نوبت مشاوره حضوری ثبت گردد.

 

مشاوره حضوری با وکیل ارث

 

مشاوره غیرحضوری

اگر به دلایل مشغله کاری خود قادر به مشاوره حضوری با وکیل ارث در بجنورد نمی باشید، می توانید از طریق لینک زیر به صورت مجازی با وکیل ارث در بجنورد ارتباط برقرار نمایید.

 

مشاوره غیر حضوری با وکیل ارث

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403