داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

عفو عید نوروز 1402

عفو عید نوروز ۱۴۰۲ اعلام می شود؟

بروزرسانی در:  21 آبان 1402
دسته بندی: اخبار

عفو عید نوروز ۱۴۰۲ یکی از مناسبت های عفو می باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این خصوص دستور آزادی بسیاری از متهمان و محکومان زندانی را می دهد، لذا در ادامه به توضیحات بیشتر این عفو می پردازیم.

زمان اعلام عفو عید نوروز ۱۴۰۲

با توجه به آنکه در اواخر سال ۱۴۰۱ می باشیم و در حال نزدیک شدن با عید نوروز ۱۴۰۲ می باشیم، فلذا اولین مناسبت اعلام عفو توسط قوه قضائیه در سال جدید مختص عید نوروز می باشد، لذا در این مقاله با توضیحات عفو عید نوروز ۱۴۰۲ می پردازیم.

رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران، در هر عید با درخواست عفو تعدادی از زندانیان و محکومان موافقت می نمایند، حال با توجه به فرا رسیدن عید نوروز ۱۴۰۱ با توجه به آنکه زمان این عید هنوز فرا نرسیده است فلذا عفوی اعلام نشده است ولیکن به محض اعلام شدن عفو توسط رهبری این صفحه بروز رسانی خواهد شد.

جهت کسب آخرین اطلاعات در مورد عفو عید نوروز ۱۴۰۲ عضو اینستاگرام داپکده شوید.

اینستاگرام داپکده

انواع عفو عید نوروز ۱۴۰۲

معمولا عفوی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می شود یا عفو عمومی است یا عفو موردی، لذا هر کدام از این عفوها دارای شرایط خاص خود می باشند که در ادامه به توضیحات بیشتر این عفو می پردازیم.

عفو عمومی

عفو عمومی عفوی است که مشمول حال تمامی محکومان و زندانیان می گردد، لذا اکثر این اشخاص خواستار اعلام شدن عفو عمومی توسط رهبری می باشند. شایان ذکر است، آخرین بار عفو عمومی در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد، که بواسطه این عفو بسیاری از محکومان و زندانیان آزاد شدند.

عفو موردی

عفو موردی برخلاف عفو عمومی مشمول حال تمامی محکومان نمی گردد، بلکه بعضی از محکومان که دارای شرایط اعلام شده عفو باشند، به آنها عفو تعلق می گیرد. این عفو با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و تائید رهبری انجام می شود، لذا همان طور که بیان شد، این عفو مشمول حال بعضی از محکومان می گردد.

عفو 22 بهمن 1400 اعلام شد !

افراد واجد شرایط عفو عید نوروز ۱۴۰۲

هنوز موعد اعلام این عفو توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح نشده است، فلذا به محض اعلام شدن این عفو، این صفحه بروزرسانی خواهد شد و توضیحات تکمیلی در همین صفحه قرارداده می شود.

شرایط ثبت نام عفو موردی چگونه می باشد؟

برای درخواست عفو موردی عید نوروز ۱۴۰۲ اگر زندانی در استان های تهران، خراسان رضوی و گلستان باشد، باید درخواست عفو خود را از طریق سامانه ثنا ثبت نماید، ولیکن اگر زندانی به غیر از این استان ها بود، باید درخواست عفو خود را تقدیم مددکاری زندان یا اجرای احکام نماید.

به چه اشخاصی عفو موردی تعلق می گیرد؟

اگر شما بواسطه لایحه درخواست عفو موردی، درخواست عفو خود را به کمیسیون عفو و بخشودگی اعلام کرده باشید، کمیسیون عفو در صورتیکه شما واجد شرایط باشید، با عفو و بخشش جرم شما موافقت می نمایند.

لایحه درخواست عفو موردی

اگر عفو عمومی فوق به شما تعلق نگرفته است و قادر به نگارش لایحه درخواست عفو نمی باشید، می توانید بروی لینک ذیل کلیک نمایید، تا لایحه درخواست عفو موردی را به صورت آماده دریافت نمایید.

 

لایحه درخواست عفو موردی

 

چرا با درخواست عفو من موافقت نشده است؟

موافقت با درخواست عفو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد ولیکن یکی از دلایل مهم این موضوع سپری نشدن حداقل مدت حبس برای جرم ارتکابی می باشد، لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید بروی لینک ذیل کلیک نمایید.

 

مشاوره تخصصی درباره عفو

 

چه کسانی میتوانند درخواست عفو عید نوروز ۱۴۰۲ بدهند؟

خود زندانی یا والدین او (پدر و مادر ) یا فرزندان و یا همسر او می توانند درخواست عفو عید نوروز ۱۴۰۲ را نمایند.

پابند الکترونیکی چیست؟

پابند الکترونیکی وسیله ای است که بواسطه آن محکوم یا زندانی می تواند مدت حبس خود را به صورت آزادانه و خارج از محیط زندان اما در محدوده مشخصی سپری نماید. البته لازم به ذکر می باشد، پابند الکترونیکی به هر شخصی تعلق نمی گیرد و دارای شرایط خاص خود می باشد، لذا در جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعلق گرفتن پابند الکترونیکی به شما مقاله «شرایط دریافت پابند الکترونیکی» را مطالعه نمایید.

لایحه پابند الکترونیکی

حال اگر پابند به شما تعلق می گیرد ولیک قادر به نگارش لایحه پابند الکترونیکی نمی باشید، مجموعه داپکده برای شما همراهان گرامی این لایحه را به صورت آماده قرار داده است، که می توانید از طریق لینک ذیل اقدام به دانلود این لایحه نمایید.

 

لایحه درخواست پابند الکترونیکی

به این مطلب امتیاز دهید
4.5/5 - (4 امتیاز)
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *