داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل طلاق توافقی در شیراز (شروع تا پایان ثبت طلاق در شیراز)

وکیل طلاق توافقی در شیراز (شروع تا پایان ثبت طلاق)

بروزرسانی در:  17 اسفند 1402
دسته بندی: خانواده  طلاق  مقالات  وکیل

اجازه دهید قبل از بحث در مورد وکیل طلاق توافقی در شیراز ، هزینه وکیل طلاق توافقی در شیراز ، مراحل طلاق توافقی در شیراز بدون وکیل و مسائلی از این قبیل درباره طلاق در شیراز بهتر است به نکته مهم‌تر در مورد طلاق توجه کنیم، آنچه که در این مورد مهم به نظر می‌رسد جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است، چرا که آمار بالای طلاق چه در شهر شیراز حتی در بقیه شهرها و همچنین دیگر جوامع مختلف رو به افزایش است و این به تنهایی میتواند آسیب‌های اجتماعی زیادی برای جامعه در بر داشته باشد.

با استناد به آمارها از مراجع قضایی صالحه رسیدگی به دعاوی خانواده در شیراز و استان فارس، بیشترین نوع طلاق مربوط به طلاق توافقی است و آن هم به دلیل ساده بودن این نوع طلاق است.

 

در این مطلب قرار است در رابطه با طلاق توافقی در شیراز و همچنین نقش وکیل طلاق توافقی در شیراز به بحث و تحلیل بپردازیم که در صورت ابهام شما می‌توانید با تماس با کارشناسان داپکده به صورت مستقیم با وکیل طلاق توافقی در شیراز ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مربوطه را کسب نمایید، لذا امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای خود اخذ نمایید.

فهرست مطلب پنهان

چرا طلاق توافقی بگیریم؟

با پاسخ‌دادن به این سوال در واقع به مزیت‌های این نوع طلاق پی خواهیم برد هرچند که به‌طورکلی مقوله طلاق امری غیراخلاقی و از نظر عرف و اجتماع ناپسند تلقی می‌گردد، لذا اگر بیشتر از نگاه منطقی به این موضوع نگاه کنیم، بهرحال در برخی از اوقات باید قائل به این شد که طلاق می‌تواند گره‌گشا باشد ولو این‌که غیراخلاقی و قبیح باشد.

اما در بین این مسائل آنچه مهم است، تسریع روند قضایی طلاق و آسان بودن آن است که در واقع طلاق توافقی از این جهت مزیت دارد.

چراکه هم ساده می باشد و هم حواشی کمتری دارد علاوه بر این، روند سریع تری نسبت به دیگر طلاق‌ها دارد به عبارتی برای طرفین داستان نمی‌شود.

چگونه طلاق توافقی در شیراز بگیریم؟ ( از شروع تا ثبت طلاق توافقی در شیراز )

طلاق توافقی نیز همانند دیگر پرونده‌های قضایی نیازمند گذشتن از مراحلی است که باید با موفقیت به اتمام برسد.

پایه اصلی این نوع طلاق، همان‌طور که از عنوان آن پیداست، توافق طرفین است یعنی زن و شوهر بر سر مسائلی اعم از مالی و غیرمالی به توافق می‌رسند و اقدام به طلاق می‌نمایند. حال پاسخ به این‌که چگونه باید اقدام کرد؟ و از کجا باید شروع کنیم؟ را در ذیل شرح داده ایم.

چراغ قرمزهای طلاق توافقی در شیراز از زبان وکیل طلاق توافقی

بگذارید روال این پرونده را با چراغ راهنمای طلاق توافقی مشخص و بعد از انجام هر مرحله چراغ قرمز، تبدیل به سبز خواهد شد که با گذشت تمام چراغ‌ها سرانجام طلاق فرا می‌رسد و در نهایت ثبت می‌شود.

اولین چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز (رزرو وقت از مرکز مشاوره)

برای این‌که یک طلاق توافقی استارت بخورد بایستی در مرحله اول وقت مشاوره گرفته شود.

برای این اقدام شما باید در سامانه تصمیم ثبت‌نام نمایید و پس از آن ساعت و تاریخ و مرکز مشاوره مربوطه را انتخاب کنید.

پس از گذشت از این مرحله اولین چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز سبز خواهد شد و می‌توانید به مرحله بعد برای گرفتن طلاق توافقی بروید.

دومین چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز (شرکت در جلسات مشاوره)

بعد از آنکه پیامک شرکت در جلسات مشاوره برای شما ارسال شد باید در مواعد مقرر در جلسات شرکت کنید که این جلسات معمولاً در بازه زمانی ۴۵ روز تا ۲ ماه به صورت ۵ جلسه طول خواهد کشید.

پس از این‌که جلسات مشاوره را تمام کردید، مرکز مشاوره اگر بررسی کند و متوجه شود که شما اصرار به طلاق دارید و منصرف نخواهید شد اقدام به صدور گواهی تحت عنوان «عدم انصراف از طلاق» خواهد کرد و این گواهی از طریق اتوماسیون به یکی از دفاتر خدمات قضایی که خود مرکز مشاوره تعیین میکیند، ارجاع میدهد.

دومین چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز نیز با گذشت این مرحله با موفقیت ثبت خواهد شد.

سومین چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز (ارائه دادخواست)

حال وقت آن رسیده که جدی‌ترین مرحله طلاق توافقی در شیراز را چه همراه با وکیل طلاق توافقی در شیراز و یا بدون وکیل طلاق توافقی در شیراز که البته داشتن وکیل از مزایایی دارد که بعد از شرح مراحل طلاق توافقی بازگو خواهم کرد.

و اما در پشت سومین چراغ طلاق توافقی در شیراز باید دادخواستی مبنی بر طلاق توافقی تنظیم نمایید و به همراه گواهی عدم انصراف از طلاق که در مرحله قبل از مرکز مشاوره اخذ گردید به نزدیک‌ترین دفتر خدمات قضایی ارائه دهید و بعد از آن دفتر خدمات قضایی آن را به دادگاه صالح خانواده ارجاع می دهد.

نکته حائز اهمیت این است که تنظیم دادخواست امری از تخصصی که نیازمند فردی است که در این زمان زمینه مهارت داشته باشد چرا که بسیار مورد وجود داشته که چون دادخواست توسط فرد متخصص تنظیم نشده دارای اشکال شکلی و بعضاً هم ایراد ماهیتی داشته و دادگاه دادخواست را رد کرده که این امر چیزی بجز هدر رفتن وقت و هزینه به دنبال ندارد، پس راه‌حل چیست؟

پیشنهاد من این است در این طور موارد تنظیم دادخواست را به وکیل طلاق توافقی در شیراز بسپارید تا دچار مشکل نشوید. تا این‌جا ۳ چراغ از چراغ های چراغ قرمزهای طلاق توافقی در شیراز سبز شده حال باید به مرحله بعدی بروید.

چراغ قرمز چهارم طلاق توافقی در شیراز (حضور در جلسه رسیدگی)

پیامی به‌عنوان ابلاغی مبنی بر تعیین وقت رسیدگی برای شما ارسال می‌گردد که بعد از آن باید در موعد مقرر در دادگاه حاضر شوید.

چنانچه فرصت رفتن به دادگاه را به دلایل مختلف مثل مشغله کاری ندارید، می‌توانید وکیل طلاق توافقی خود را بفرستید و از جهت هماهنگی در روند پرونده خود آسوده‌خاطر باشید.

یکی دیگر از چراغ قرمز های طلاق توافقی در شیراز سبز شد در مرحله بعدی باید وضعیت بارداری و….. ادامه در چراغ قرمز بعدی…

چراغ قرمز پنجم (احراز بکارت و بارداری زوجه)

در پشت این چراغ قرمز باید برای سبز شدن، بکارت و بارداری زوج معلوم و مشخص گردد، که این امر با دستور قاضی پرونده و مراجعه به پزشکی قانونی انجام می‌گردد.

با مراجعه زوجه به پزشکی قانونی، گواهی سلامت دریافت خواهد کرد که در آن نظریه پزشکی قانونی در مورد باکره بودن دختر و یا باردار بودن زوجه اظهار شده است که اهمیت روشن شدن این موضوع در مسائلی مثل مهریه و…. می باشد ( برای اطلاعات بیشتر در رابطه با گواهی سلامت و اهمیت آن شما می‌توانید با وکیل طلاق توافقی در شیراز از طریق تماس با کارشناسان سامانه هوشمند خدمات حقوقی داپکده ارتباط برقرار کنید.

حال با ثبت شدن این چراغ می توان به مرحله بعد این روند طلاق توافقی حرکت کرد.

چراغ قرمز ششم ( صدور گواهی عدم امکان سازش )

با تکمیل شدن پرونده و اقدامات قبل در مورد طلاق توافقی، قاضی پرونده ناچاراً مبادرت به صدور حکم عدم امکان سازش می‌نماید چراکه زوجین از طلاق منصرف نمی‌شوند و قصد آنان جدی است و به نحوی نمی‌توانند یکدیگر را در علقه زوجیت هم تحمل کنند.

البته که باید توجه داشته باشید دادگاه درواقع به همین راحتی این حکم را صادر نمی‌کند بلکه زوجین باید حتی در این نوع طلاق هم که از نوع طلاق توافقی است دلایل و مدارک و ادله خاص را ارائه دهند ، که در این کار ممکن است با مشکل روبرو شوند و یا برای آنان زمان بر باشد که راه‌حل این کار می‌تواند داشتن وکیل طلاق توافقی در شیراز باشد که لزوم وجود و نقش او را در ادامه به شما خواهم گفت.

چراغ قرمز هفتم ( آخر ) ؛ ثبت طلاق

به‌ طور کلی روند پرونده رو به موت است به عبارتی آخرین مرحله پرونده طلاق توافقی در شیراز می‌باشد.

در چراغ قرمز قبلی گواهیی صادر شد، تحت عنوان گواهی عدم امکان سازش که باید زوجین این گواهی را به یکی از دفاتر عقد و ازدواج و طلاق ارائه دهند و طلاق را به طور رسمی ثبت نمایند و خطبه طلاق جاری گردد.

لذا فراموش نکنید که مدت اعتبار این گواهی برای ثبت ۳ ماه بعد از تاریخ صدور آن است و چنانچه مهلت مذکور بگذرد و زوجین اقدام به ثبت آن در دفاتر عقد و ازدواج و طلاق نمایند این گواهی بی‌اعتبار خواهد شد.

آخرین چراغ قرمز طلاق توافقی نیز سبز شد و  به عبارتی با سبز شدن ۷ چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز پروسه طلاق توافقی به اتمام رسید.

در ادامه به دیگر مسائل مرتبط با طلاق توافقی خواهیم پرداخت.

تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی

در تنظیم لایحه دفاعیه طلاق باید مسائل مختلفی در نظر گرفته شود. همچنین در این خصوص باید مدارک و مستنداتی که برای طلاق توافقی نیاز هستند نیز پیوست لایحه دفاعیه طلاق توافقی تا لایحه شما مقبول دادگاه واقع شود. فلذا جهت تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی می توانید بروی عبارت ذیل کلیک نمایید.

«جهت تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی کلیک نمایید.»

سوالات پرتکرار طلاق توافقی

آیا برای گرفتن طلاق توافقی در شیراز باید زوج حتماً مهریه خود را ببخشد؟

یکی از باورهای غلط و اشتباه اکثریت افراد این است که گمان می کنند در طلاق توافقی باید زوجه مهریه خود را ببخشد تا این طلاق محقق گردد.

 اما باید این باور را از ذهن این افراد پاک کرد چراکه نه‌تنها طلاق توافقی در شیراز بلکه در هیچکدام از شهرهای دیگر چنین چیزی لزوم ندارد و حتی برخاً هم وجود داشته که زوجه مهریه خود را نبخشیده و بلکه تمام و کمال هم دریافت نموده‌است.

بطورکلی درست است که این طلاق توافقی است اما ربطی به لزوم بخشیدن مهریه نیست و زوجه می تواند نصف مهریه اش را و یا قسمتی از آن را ببخشد و هم این‌که می تواند اصلاً مهریه خود را نبخشد، ملاک اصلی برای تحقق طلاق توافقی در واقع تراضی طرفین به جدایی است حال به هر صورت که بین خودشان صورت بگیرد و لزومی هم در این موارد نیست.

آیا در طلاق توافقی نفقه به زوجه تعلق می‌گیرد؟

همان‌طور که مستحضر هستید، نفقه به سه نوع؛ جاریه، معوقه و نفقه دوران عده تقسیم می‌شود.

در طلاق توافقی چون این طلاق از آن دسته از طلاق‌هایی است که خلعی نامیده می شود و در طلاق خلعی که زیرمجموعه طلاق‌های بائن است قرار دارد ، پس از طلاق  زوجین نمی‌توانند به هم رجوع کنند و بدون خطبه عقد جدید دوباره زندگی کنند پس درنتیجه به‌عبارتی می‌توان گفت زن در دوران عده ای خود زوجه شوهر تلقی نمی‌گردد پس دینی به‌عنوان پرداخت نفقه به گردن مرد نیست و از پرداخت نفقه در دوران عده طلاق توافقی معاف است، اما نفقه معوقه ( نفقه عقب‌افتاده که پرداخت‌نشده باشد ) و نفقه جاریه زمان علقه زوجیت قبل از طلاق باید به زن پرداخت گردد.

حضانت فرزندان در طلاق توافقی به چه صورت است؟

حضانت فرزندان در طلاق توافقی با دیگر طلاق‌ها فرقی ندارد و طبق قاعده فرزند تا ۷ سالگی حضانتش با مادر است و بعد از آن تا سن بلوغ با پدر است مگر خلاف آن ثابت شود که البته بعد از سن بلوغ نیز تصمیم با خود فرزند است که پیش کدامیک از والدین خود بماند.

برای این‌که بیشتر راجع به حضانت فرزندان اطلاعات داشته باشید می توانید با وکیل طلاق توافقی در شیراز مشورت کنید، که برای این منظور میتوانید ابتدا از پایان همین مطلب اطلاعات خود را از طریق فرم تماس زیر ارسال نمایید تا علاوه بر مشاوره حقوقی رایگان ، کارشناسان داپکده در صورت لزوم هماهنگی های لازم را برای حضور شما در دفتر وکیل انجام بدهند.

هزینه طلاق توافقی در شیراز چقدر است؟

آنچه که در جامعه امروز ثبات ندارد بحث هزینه‌ها می‌باشد، اما در مورد هزینه‌های طلاق توافقی همان‌طور که گفته شد به علت نوسانات قیمت و دیگر عوامل مؤثر در اقتصاد ایران متغیر است.

اما هزینه وکیل طلاق توافقی در شیراز در بحث مشاوره حضوری ۱۰۰ هزار تومان می باشد و مشاوره تلفنی نیز ۷۰ هزار تومان است، که از طریق ارتباط با کارشناسان در سامانه هوشمند خدمات حقوقی داپکده می‌توانید اقدام کنید.

حق‌الوکاله طلاق توافقی در شیراز که به صورت توافقی بین شما و وکیل متخصص در شهر شیراز تعیین می‌گردد که برای این مهم نیز باید به وکیل طلاق توافقی در شیراز مراجعه نمایید.

نقش و کاربرد وکیل طلاق توافقی در شیراز

اگر قرار باشد راجع به نقش و کاربرد وکیل طلاق توافقی در شیراز بحث کنیم باید به عملکرد وجود آن در پرونده‌های طلاق توافقی در این شهر اشاره کنیم.

به خاطر دارید در دومین چراغ قرمز مراحل طلاق توافقی گفتیم که زوجین باید در جلسات مشاوره شرکت کنند؟

خُوب اگر وکیل طلاق توافقی از گروه وکلای متخصص داپکده در شیراز انتخاب نمایید، با توجه به مهارت و تسلط و همچنین راهکارهای قانونی منحصربه‌فرد، دیگر نیازی به حضور شما در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی نمی‌باشد به عبارتی ۲ چراغ قرمز خواهید بود.

اگر هنوز قانع نشدید ادامه مطلب را بخوانید:

آنجایی که نیاز به تنظیم دادخواست در سومین چراغ قرمز طلاق توافقی در شیراز بود چنانچه شما وکیل طلاق توافقی داشته باشید بدون هیچ ایرادی چه از لحاظ شکلی و چه از لحاظ ماهوی می‌تواند دادخواستی را تنظیم نماید و خود او نیز در دفاتر خدمات قضایی ثبت کند که این امر از خسارت و هزینه‌های احتمالی می‌تواند جلوگیری کند. ( خساراتی مانند نقص پرونده و… )

و در آخر با خواندن این قسمت به طور حتم قانع خواهید شد:

مهم‌ترین مسئله سرعت عمل در پرونده‌های طلاق است چراکه زوجین بی‌صبرانه به دنبال تعیین و تکلیف وضعیت تاهل خود هستند که روشن شود و به ادامه سیر زندگی بپردازند؛ وکیل طلاق توافقی با توجه به موارد با کاربردهای مذکور سرعت پروسه پرونده را بالا می‌برد و در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه تمام چراغ قرمزها را سبز خواهد کرد.

نقش وکیل در کوتاه شدن مدت زمان طلاق توافقی در شیراز

طلاق توافقی قاعدتاً بین ۴ تا ۶ ماه به طول خواهد انجامید که در برخی موارد بدون اغراق به ۱ سال نیز طول کشیده است، لذا این خود تبعاتی منفی به دنبال دارد، برای جلوگیری از این مدت زمان، وکیل طلاق توافقی در شیراز می‌تواند این روند را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

پس وقت را تلف نکنید، اگر قصد به گرفتن طلاق توافقی در شیراز را دارید فوراً با مشاورین ما تماس بگیرید و وکیل خود را اخذ کنید.

اخذ وکیل طلاق توافقی در شیراز

مجموعه داپکده برای رفاه حال شما شهروندان گرامی، در صورتیکه نیاز به اخذ وکیل خوب برای طلاق توافقی در شهر شیراز داشتید، تدابیر زیر را در نظر گرفته است.

مشاوره تلفنی رایگان

در صورتیکه برای طلاق توافقی خود نیار به مشاوره دارید، می توانید از طریق تماس با شماره ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰ به صورت رایگان با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

مشاوره تلفنی با وکیل طلاق توافقی

در صورتیکه قادر به مشاوره حضوری با وکیل طلاق توافقی در شیراز نیستید، می توانید از طریق فرم زیر به صورت تلفنی با وکیل ارتباط برقرار نمایید.

 

تصویر مشاوره تلفنی

 

انتهای کلام

توضیحات مذکور در رابطه با طلاق توافقی در شیراز بود، لذا نکته مهم این است که چنانچه شما در هر شهر دیگری هستید و می‌خواهید طلاق توافقی بگیرید مطالب فوق برای شما نیز صدق خواهد کرد و همچنین وکیل طلاق توافقی در شهر شما نیز همانند شهر شیراز وجود خواهد داشت، لذا در هر نفقطه ای از کشور نیاز به اخذ وکیل طلاق توافقی داشتید، می توانید با مشاوران مجموعه داپکده جهت دریافت راهنمایی ارتباط برقرار نمایید.

اگر کامل مطالب فوق را خوانده باشید فکر نخواهم کرد که سوالی بدون پاسخ در رابطه با موضوع مقاله باقی مانده باشد ، اما در هر صورت میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۵۸۲۵۱۱۰ تماس داشته باشید یا از طریق فرم زیر اطلاعات تماس خود را ارسال نمایید تا کارشناسان داپکده با شما ارتباط برقرار کنند.

به این مطلب امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *