داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل طلاق توافقی در تبریز (ریز مراحل و اقدامات)

وکیل طلاق توافقی در تبریز (ریز مراحل و اقدامات)

بروزرسانی در:  21 بهمن 1402
دسته بندی: خانواده  مقالات

امروز در این مطلب به قوانین و مراحل طلاق توافقی در تبریز و مشاوره با وکیل طلاق توافقی در تبریز خواهیم پرداخت؛ پیشنهاد میشود اگر به دنبال آشنایی با روش های طلاق توافقی در تبریز و سراسر کشور هستید، تا انتهای مطلب با داپکده همراه باشید. طلاق توافقی در واقع یعنی، زن و شوهری با توافق بر سر حق حقوقات خود به طور مسالمت‌آمیز اقدام به طلاق می‌کنند.

هرچند که مقوله طلاق امری ناپسند است اما از جهت بیان امتیاز در بین طلاق ها، طلاق توافقی ساده ترین نوع طلاق است و شاید هم به همین دلیل باشد که اکثر طلاق‌های ثبت‌شده در تبریز با توجه به آمار ارقام مربوط به طلاق توافقی است. علی‌رغم این که طلاق توافقی ساده است اما باز هم باید مسیر دادگاهی و قضایی را طی نماید، که عدم اطلاع از چگونگی اقدام و سایر اطلاعات مربوط به رویه قضایی در مسیر این پرونده ممکن است موجب سردرگمی، رنجیدگی خاطر و یا باعث هدر رفتن هزینه و انرژی وقت شود.

در این مطلب سعی شده از صفر تا صد اقدام به طلاق توافقی در تبریز را شرح دهیم، لذا اطلاع از این مراحل و اقدامات در صورتی که در شهری غیر از تبریز سکونت دارید بازهم به درد بخور خواهد بود، اگر هم پرسش و یا سوالی در رابطه با طلاق توافقی در تبریز داشتید، میتوانید با داپکده در تماس باشید و از همین طریق نیز وکیل طلاق توافقی در تبریز برای خود بگیرید.

طلاق توافقی چیست؟

برای توضیح در مورد مراحل طلاق توافقی در تبریز بهتر است قبل از آن به توضیح و تعریف این طلاق بپردازیم ، همان‌طور که گفته شد طلاق توافقی بی‌حاشیه‌ترین و ساده‌ترین طلاق است که در این روزهای جامعه ما به طلاق عامیانه ای تبدیل شده است. اما منظور از طلاق توافقی به عبارتی یعنی زوجین با تراضی و توافق اقدام به طلاق می نماید.

این توافقات اعم از مالی و غیرمالی است که از جمله آن‌ها را می‌توان این‌گونه نام برد:

مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، حضانت فرزندان، تنصیف دارایی، ملاقات فرزندان بعد از طلاق و مواردی دیگر،‌ که این توافقات هم می‌ تواند در حین رسیدگی در دادگاه انجام شود و هم می توان در دفتر اسناد رسمی به موجب یک سند رسمی توافق‌نامه تنظیم شود.

ابهامی که در این مورد وجود دارد این است که به خیال برخی افراد، در طلاق توافقی زن بایستی مهریه خود را ببخشد! که به طور مطلق این حرف اشتباه است.

درست است که این طلاق با توافق انجام می‌شود اما الزام به گذشتن از حق خود وجود ندارد و در این مورد زوجه می‌تواند مهریه خود را نبخشد و یا قسمتی را ببخشد؛ لذا لپ مطلب این است که بخشیدن مهریه امری اختیاری از طرف زن است و هیچ الزام و اجبار قانونی برای آن وجود ندارد، اما معمولاً در این نوع طلاق‌ها ( توافقی ) زن برای این‌که از بند زوجیت با شوهر خود خلاص شود، مهریه خود را با اختیار خود می بخشد.

چرا که در عوض آن شوهر او را طلاق دهد یا مثلاً حضانت دائمی فرزندان را از مرد بگیرد، که البته مواردی هم وجود داشته که زوجه علی‌رغم نبخشیدن مهریه، حضانت و حق طلاق را نیز با توافق با مرد گرفته است و بعضاً هم مهریه را در طلاق توافقی به طور کامل مطالبه کرده است.

از ثبت دادخواست تا ثبت طلاق توافقی در دفترخانه

در باب توضیح مراحل طلاق توافقی در تبریز و این که چگونه میشود طلاق توافقی گرفت؟ اولین کاری که انجام خواهید داد باید توافق باشد، که شما می توانید این توافقات را با همسر خود در دفتر اسناد رسمی به موجب یک سند رسمی تنظیم نمایید تا هیچکدام از شما از این توافقات پا پس نکشد.

در ادامه چون شرکت در جلسات مشاوره اجباری است، باید ابتدا از طریق سامانه تصمیم تبریز؛ محل، مرکز، ساعت و تاریخ مشاور را انتخاب نمایید بعد از آن در موعد مقرر باید در جلسات مشاوره که معمولاً بین ۴۵ روز تا ۲ ماه به طول می‌انجامد و در ۵ جلسه برگزار می‌شود، شرکت کنید.

هنگامی که در این جلسات شرکت کنید پس از پایان، اگر همچنان اصرار به طلاق داشته باشید، مرکز مشاوره مبادرت به صدور گواهی عدم انصراف از طلاق می‌نماید که خود این گواهی لازمه این است که به دادگاه ارائه شود و قاضی نیز به این گواهی برای صدور حکم طلاق استناد خواهد کرد که در ادامه به شما توضیح بیشتر خواهم داد.

  1. ناگفته نماند که این گواهی به طور خودکار ( اتوماسیون ) به دفاتر خدمات قضایی که مرکز مشاوره تعیین می‌کند ارسال می شود.
  2. قدم بعدی این است که به دفتر خدمات قضایی که مرکز مشاوره اعلام کرده است مراجعه نمایید و دادخواستی را تنظیم کنید، تحت عنوان «طلاق توافقی».
  3. بعد از آن دفتر خدمات قضایی تشکیل پرونده می‌دهد و دادخواست را همراه با گواهی عدم انصراف از طلاق به دادگاه خانواده مربوط ارسال می کند.
  4. سپس باید منتظر پیامک تعیین وقت رسیدگی و حضور در جلسه رسیدگی از طرف دادگاه باشید، که تاکید می‌کنم حتماً در سامانه ثنا ثبت‌نام نمایند، تا در این رابطه دچار مشکل نشوید.
  5. در موعد مقرر در جلسه رسیدگی حاضر شوید و طبق توافقی که کردید، قاضی را مجاب کنید که علاوه بر عدم تحمل یکدیگر، با رضایت کامل حاضر هستید از هم طلاق بگیرید.

دراین‌میان نکته‌ای که مدنظر قرار می‌گیرد این است که اگر زوجه مدعی باکره بودن خود بود، قاضی او را به پزشکی قانونی می‌فرستد، تا صحت این موضوع محرز شود که البته به ‌طور کلی احراز این وضعیت زوج ( باکره بودن یا نبودن ) در طلاق آثاری خواهد داشت، زوج با مراجعه به پزشکی قانونی ۱ گواهی سلامت دریافت خواهد کرد که باید نزد قاضی در جلسه رسیدگی بعدی ببرد.

درنهایت با وجود تمام شواهد و قرائن دال بر طلاق توافقی، قاضی پرونده، نظر خود را در قالب گواهی عدم امکان سازش صادر می‌کند در این قسمت ظاهراً پروسه قضایی به اتمام می‌رسد فقط توجه داشته باشید که تست بارداری و عدم بارداری نیز برای ثبت طلاق الزامی است. بعد از گرفتن گواهی عدم امکان سازش تا ۳ ماه از تاریخ صدور گواهی فرصت خواهید داشت تا با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت طلاق و ارائه گواهی تست بارداری، طلاق خود را ثبت نمایید و چنانچه این ۳ ماه بگذرد، گواهی مذکور دیگر معتبر نخواهد بود و باید مجدداً برای گرفتن گواهی عدم امکان سازش اقدام نمایید، به عبارتی عملاً باید مراحل طلاق توافقی را دوباره پشت سر بگذارید.

لزوم داشتن وکیل طلاق توافقی در تبریز

کمبود وقت، مشغله کاری، پیچیدگی رویه قضایی و… سبب می‌شود، افراد نیاز پیدا کنند تا فردی به جای آن‌ها این روند را طی کند، منتها کسی غیر از وکیلی که دارای پروانه وکالت دادگستری می باشد، نمی‌تواند به جای شما اقدام نماید.

اما نکته مهم در این راستا این است که در حالت عادی این پرونده بین ۴ تا ۶ ماه زمان خواهد برد، لذا وکیل طلاق توافقی در تبریز ایفای نقش می‌نماید و با تسلط به مراحل طلاق توافقی در تبریز و مهارت و پیگیری از روش های خاص قانونی این مدت به حداقل می‌رساند بعلاوه در این نوع طلاق اگر مرحله‌ای را به اشتباه بروید امکان دارد هزینه‌ها هدر شود ، به همین دلیل وکیل طلاق توافقی در تبریز هزینه‌های اضافی را حذف می‌کند و هزینه‌های اصلی را نیز به حداقل می‌رساند تا باعث رفاه حال موکلین در شهر تبریز گردد.

اخذ وکیل طلاق توافقی در تبریز

مجموعه داپکده برای رفاه حال شما شهروندان تبریزی، در صورتیکه نیاز به اخذ وکیل طلاق توافقی داشاه باشید، روش های زیر را در نظر گرفته است.

مشاوره تلفی با وکیل طلاق توافقی

اگر به دلیل مشغله کاری خود در شهر تبریز، قادر به مشاوره حضوری با وکیل نمی باشید، و تنها نیاز به درفت مشاوره تلفنی با وکیل طلاق توافقی دارید، می توانید از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید.

 

مشاوره تلفنی

 

مشاوره تلفنی رایگان برای طلاق توافقی

اگر نیاز به مشاوره تلفنی رایگان در خصوص طلاق توافقی در شهر تبریز داردی، می توانید از طریق شماره زیر با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

 

مشاوره تلفنی رایگان برای طلاق توافقی در تبریز

تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی

در تنظیم لایحه دفاعیه طلاق باید مسائل مختلفی در نظر گرفته شود. همچنین در این خصوص باید مدارک و مستنداتی که برای طلاق توافقی نیاز هستند نیز پیوست لایحه دفاعیه طلاق توافقی تا لایحه شما مقبول دادگاه واقع شود. فلذا جهت تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی می توانید بروی عبارت ذیل کلیک نمایید.

«جهت تنظیم لایحه دفاعیه طلاق توافقی کلیک نمایید.»

به این مطلب امتیاز دهید
5/5 - (4 امتیاز)
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *