داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل تمکین در بجنورد 09155825130

وکیل تمکین در بجنورد ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰

بروزرسانی در:  21 آبان 1402
دسته بندی: وکیل

هنگامی که زوجه به دلایلی منزل را ترک می نماید، یا بالعکس زوج منزل را ترک می نماید، شما نیاز به وکیل تمکین در بجنورد دارید، تا بتواند به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهد، یا در صورتیکه دعوی مطالبه نفقه مطرح کرده اید، باید بتوانید در مقابل دادخواست تمکین زوج پاسخ بدهید، لذا در این وهله شما نیاز به وکیل تمکین در بجنورد دارید.

دعوی تمکین چیست؟

سوالی که به صورت مکرر از وکیل تمکین در بجنورد پرسیده می شود این است، که دعوی تمکین چیست؟ دعوی تمکین زمانی مطرح می گردد، که بنا به دلایلی زوجه از دستورات زوج پیروی نمی کند، یا آنکه زوجه منزل را ترک می نماید، لذا زوج برای آنکه بتواند نفقه زوجه را ساقط کند و او را ناشزه محسوب کند، دعوی تمکین را تقدیم دادگاه می نماید.

انواع دعوی تمیکن

طبق گفته ی وکیل تمکین در بجنورد، دعوی تمکین به دوسته ی تمکین عام و خاص تقسیم بندی می شود، که در ادامه به آشنایی با هریک از این دعاوی می پردازیم.

تمکین عام

وکیل تمکین در بجنورد اظهار دارد، بیشتر دعوی تمکین عام از جانب زوج مطرح می گردد، زیرا تمکین عام به معنی پیروی زوجه از دستورات زوج می باشد، لذا در صورتیکه زوجه از دستورات زوج پیروی ننماید، به آن تمکین عام می گویند، و زوجه ناشزه محسوب می گردد.

تمکین خاص

بنا به گفته ی وکیل تمکین در بجنورد، تمیکن خاص به معنای برقراری رابطه جنسی (رابطه زناشویی) می باشد، لذا در صورتیکه زوجه از تمکین خاص خودداری نماید، نفقه او ساقط و ناشزه محسوب می شود، مگر آنکه دارای عذر موجه باشد، یا از حق حبس خود استفاده نماید.

حق حبس در دعوی تمکین

اگر زوجه باکره باشد، و یا رابطه ی جنسی با همسر خود برقرار نکرده باشد، می تواند از حق حبس خود استفاده نماید، و از تمکین در برابر زوج خودداری نماید، تا مادامی که مهریه عندالمطالبه او را پرادخت نماید. وکیل تمکین در بجنورد به این نکته اشاره دارد، هنگامی که زوجه از حق حبس خود استفاده می نماید، نفقه او ساقط نمی گردد، ولیکن در صورتیکه زوج مهریه زوجه را پرداخت نماید، دیگر زوجه نمی تواند از حق حبس خود استفاده نماید.

نکته: وکیل تمکین در بجنورد بیان دارد، در صورتیکه مهریه زوجه عندالاستطاعه یا موجل (مهلت پرداخت برای آن مشخص شده) باشد، دیگر از حق حبس برخوردار نمی باشد، و باید از زوج تمکین به عمل بیاورد، لذا حق حبس زوجه، تنها مختص مهریه عندالمطالبه می باشد.

عذر موجه در دعوی تمکین

وکیل تمکین در بجنورد اظهار دارد، در صورتیکه زوجه دارای عذر موجه باشد، می تواند از تمکین خودداری نماید، و نفقه وی ساقط نگردد، که در ادامه به این عذر های موجه می پردازیم.

بیماری زوج یا زوجه

در صورتیکه زوجه بیمار باشد، تا مادامی که وضعیت او بهبود نیافته است، می تواند از تمکین خودداری نماید، یا در صورتیکه زوج دارای بیماری های مقاربتی (هپاتیت، و …) می باشد، تا مادامی که بیماری او برطرف نشده است، می تواند از تمکین خودداری نماید.

نکته: وکیل تمکین در بجنورد اظهار دارد، این عدم تمکین زوجه ربطی با باکره بودن یا عدم باکره بودن زوجه ندارد.

عدم امنیت جانی

اگر زوجه در منزل مشترکی که با زوج زندگی می کند، امنیت جانی (جان اش در خطر) نداشته باشد، می تواند مسکن علی حده اختیار نماید، و از تمکین خودداری نماید، لذا در این حالت نیز نفقه زوجه ساقط نمی گردد.

حق تعیین محل سکونت

وکیل تمکین در بجنورد اظهار دارد، در صورتیکه در سند ازدواج شرط حق تعیین محل سکونت با زوجه باشد، می تواند در منزلی که شوهر اتخاذ کرده است، نرود و از تمکین خودداری نماید، زیرا تعیین محل سکونت با زوجه است، و زوج مکلف به تهیه مسکن در محل مورد انتظار زوجه می باشد.

مزایای اخذ وکیل تمکین در بجنورد

اگر شما برای دعاوی تمیکن خود، وکیل تمیکن در بجنورد اخذ نمایید، باعث می شود، تا بهترین راهکارها را برای وضعیت شما در نظر بگیرد، زیرا اگر شما بدون وکیل اقدام نمایید، احتمال دارد در دعوی تمکین خود شکست بخورید، لذا در این دعاوی داشتن وکیل توصیه می شود.

شما با اخذ وکیل تمکین در بجنورد دیگر نیازی به حضور در تمامی جلسات دادگاه ندارید، زیرا وکیل تمکین تمامی اموراتی که مربوط به شما می باشد، انجام می دهد، لذا این امر باعث صرفه جویی در زمان شما می گردد.

وکیل تمکین در بجنورد، به دلیل اطلاعاتی که دارد، می تواند در صورتیکه زوج محکوم به پرداخت نفقه شد، و از پرداخت آن امتناع ورزید، برای شما حق طلاق را ایجاد نماید.

حال اگر وکیل تمکین در بجنورد از جانب زوج باشد، چون تسلط کامل در این حوزه دارد، می تواند کاری نماید، تا زوجه ناشزه محسوب شود و به آن نفقه تعلق نگیرد، لذا به همین دلیل در این دعوی اخذ وکیل تمکین توصیه می شود.

هزینه حق الوکاله وکیل تمکین

هزینه حق الوکاله وکیل تمکین در بجنورد، بستگی به دعوی مطرح شده شما دارد، زیرا اگر دعوی از جانب زوج مطرح گردد، با هزینه وکیل از جانب زوج متفاوت می باشد، لذا در صورتیکه نیاز به کسب اطلاعات در خصوص هزینه حق الوکاله وکیل را دارید، می توانید با مشاوران مجموعه داپکده تماس حاصل فرمایید.

نحوه اخذ وکیل تمکین

اگر شما برای دعوی خود، نیاز به وکیل تمیکن در بجنورد دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر، نسبت به اخذ وکیل اقدام نمایید.

مشاوره تلفنی رایگان

اگر در دعوی تمکین خود، فقط نیاز به یک مشاوره دارید، می توانید از طریق شماره زیر به صورت رایگان با مشاوران مجموعه داپکده ارتباط برقرار نمایید.

 

مشاوره تلفنی رایگان با مشاوران

مشاوره تلفنی با وکیل

اگر به دلایل خاص خود قادر به مشاوره حضوری با وکیل نمی باشید، و تمایل دارید تا با وکیل تمکین در بجنورد به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایید، می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی با وکیل

مشاوره حضوری با وکیل

اگر نیاز به مشاوره حضوری با وکیل تمکین در بجنورد دارید، می توانید از طریق لینک زیر نسبت به دریافت نوبت اقدام نماییدتا در دفتر ایشان از مشاوره حضوری بهره مند شوید.

 

مشاوره حضوری با وکیل

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403