داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل استرداد جهیزیه مشهد 09155825130

وکیل استرداد جهیزیه مشهد ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰

بروزرسانی در:  21 آبان 1402
دسته بندی: وکیل

یکی از دعاوی رایج در دادگاه های خانواده مشهد، که اکثر زوجین با آن درگیر می شوند، دعوی استرداد جهیزیه می باشد، لذا برای آنکه بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به وسایل خود دسترسی پیدا کنید، مجموعه ما به شما توصیه می نماید، برای خود وکیل استرداد جهیزیه مشهد اخذ نمایید.

استرداد جهیزیه

اصولا هنگامی که زوجه منزل را ترک می نماید، دادخواست استرداد جهیزیه را تقدیم دادگاه می نماید، تا مرد مکلف شود، مجددا وسایلی را که او تهیه کرده است، مجددا خریداری نماید.

وکیل استرداد جهیزیه در مشهد بیان دارد، هنگامی که زوجه وسایل خود را از منزل مشترک زناشویی می برد، دارای اهداف متفاوتی می باشد، عده ای این راه، در خصوص شروع مراحل طلاق انجام می دهند، و عده ای دیگر نیز، در خصوص اینکه ناشزه بودن آنها اثبات نشود، و به آن ها نفقه تعلق بگیرد، این رویه را انجام می دهند.

گاهی اوقات نیز، دعوی استرداد جهیزیه از جانب زوج مطرح می شود، هنگامی که منزل زناشویی متعلق به زوجه می باشد، و زوجه مانع از ورود زوج به منزل می شود، زوج باید برای برداشتن جهیزیه خود، دادخواست استرداد جهیزیه را تقدیم دادگاه نماید، و بواسطه ی مدارک استنادی خود، وسایل خود را برگرداند.

وکیل استرداد جهزیه از جانب زوجه

اگر زوجه بخواهد وسایل را از منزل خارج نماید، به دو روش می تواند این عمل را انجام دهد، که در ادامه به آن می پردازیم.

توافق زوجین

اگر زوجین در خصوص خروج جهیزیه از منزل توافق داشته باشند، دیگری نیازی به دادخواست استرداد جهیزیه نمی باشد، لذا بواسطه صورت جلسه ای که توسط وکیل استرداد جهیزیه در مشهد تنظیم می شود، طرفین دیگر نمی توانند، هیچ گونه ادعایی در خصوص جهیزیه خود داشته باشند.

اصولا وکیل استرداد جهیزیه، برای محکم کاری، صورت جلسه فوق را به امضای دو شاهد انجام می دهد، تا اگر زوجه ادعای داشته باشد، درخواست او رد شود.

اختلاف زوجین

در صورتی که زوجین در خصوص خروج جهیزیه توافقاتی نداشته باشند، زوجه باید برای خروج وسایل از منزل زوج از طریق دادگاه اقدام نماید، لذا به دلیل آنکه شما با رویه دادگاه های خانواده در مشهد آشنا نمی باشید، به شما توصیه می شود برای خود وکیل استرداد جهیزیه اخذ نمایید، تا در دعوی خود دچار اشتباه نگردید.

وکیل استرداد جهیزیه از جانب زوج

هنگامی که منزل زندگی زوجین متعلق به زوجه باشد، یا قولنامه به نام ایشان تنظیم شده باشد، مرد برای آنکه بتواند وسایل خود را از منزل خارج نماید، دو راهکار برای انتخاب دارد، که در ادامه به آن می پردازیم.

در صورتی که زوجین توافقی داشته باشند، مشکلی در خروج وسایل نمی باشد، ولیکن در صورتی که اختلاف وجود داشته باشد، یا زوجه مانع ورود زوج به منزل شود، مرد برای خزوج وسایل خود، باید دادخواست استرداد جهیزیه را تقدیم دادگاه نماید، در این طرح دعوی به دلیل آنکه به طرفیت زوج می باشد، بهتر است برای خود وکیل استرداد جهیزیه در مشهد اخذ نماید، تا در آینده در بحث اثباتی آن به مشکلی برنخورد.

مدارک لازم برای طرح دعوی استرداد جهیزیه

بنا به گفته ی وکیل استرداد جهیزیه در مشهد، برای این طرح دعوی مدارک زیر نیاز می باشد، و این که این دعوی توسط زوج یا زوجه مطرح شود، فرقی ندارد.

سیاهه

لیستی که جهیزیه زوجه و زوج داخل آن نوشته شده است، و به امضای زوجین رسیده است، سیاهه می گویند، لذا در صورتیکه زوجه دارای لیست سیاهه باشد، بواسطه ی آن می توان، حکم استرداد را دریافت نمود.

فاکتورهای پرداخت و رسیدهای آن

در صورتیکه زوجین دارای لیست سیاهه نباشند، وکیل استرداد جهیزیه برای طرح دعوی می تواند از طریق فاکتورهای خرید وسایل و یا رسیدهای پرداخت آن مالکیت شما را اثبات نماید، در نهایت مونجر می شود تا شما مجددا وسایل خود را در اختیار داشته باشید.

فیلم های مراسم

در صورتیکه شما فاقد دو موارد فوق باشید، برای اثبات این امر در محاکم باید بوسیله ی فیلم های مراسم جهاز کشون یا بله برون استناد نمود، لذا در این وهله شما با چالش هایی مواجه می شوید، که داشتن وکیل استرداد جهیزیه مشهد باعث آسان شدن این امور می شود.

مزایای اخذ وکیل

اگر شما برای طرح دعوی خود، وکیل استرداد اخذ نمایید، دیگر نگران مراحل دادرسی خود در شهر مشهد نمی باشید، زیر شما با داشتن وکیل استرداد جهیزیه از مزایای زیر بهره مند می شوید.

کاهش مدت زمان پروسه رسیدگی

عدم حضور شما در محاکم قضایی

اخذ بهترین روش های دفاعی برای حقوق شما بواسطه ی قوانین

کسب نتیجه مد نظر شما

نحوه اخذ وکیل استرداد جهیزیه مشهد

شما برای اخذ وکیل استرداد جهیزیه در مشهد می توانید، بواسطه ی یکی از روش های زیر که مجموعه داپکده برای رفاه حال شما در نظر گرفته است، اقدام نمایید.

مشاوره تلفنی رایگان

اگر در خصوص طرح دعوی استرداد جهیزیه به مشکلی برخوردید، یا آنکه نیاز به راهنمایی دارید، می توانید به صورت رایگان با مشاوران مجموعه داپکده ارتباط برقرار نمایید.

 

مشاوره تلفنی رایگان با مشاوران

 

مشاوره تلفنی با وکیل

اگر پس از مشاوره با مشاوران ما، احساس نیاز به مشاوره با وکیل داشتید، یا بنا به دلایلی قادر به مشاوره حضوری با وکیل نمی باشید، می توانید از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت نمایید.

 

مشاوره تلفنی با وکیل

 

مشاوره حضوری با وکیل

در صورتیکه برای دعوی خود نیازمند اخذ وکیل استرداد جهیزیه می باشید، یا نیاز به مشاوره حضوری با وکیل استرداد جهیزیه در مشهد دارید، می توانید از طریق لینک زیر نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایید.

 

مشاوره حضوری با وکیل

 

هزینه حق الوکاله وکیل

هزینه های مربوط به امور وکالتی در دعاوی استرداد جهیزیه بستگی به شرایط شما دارد، لذا در صورتیکه تمایل به آگاهی هزینه حق الوکاله وکیل استرداد جهیزیه در مشهد دارید، می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار در این خصوص

آیا بدون حکم دادگاه می توان وسایل را از منزل خارج نمود؟

اصولا این روش برای خروج وسایل توصیه نمی شود، ولیکن در صورتیکه بدون حکم دادگاه اقدام به خروج وسایل منزل می نمایید، حتما صورت جلسه ای تنظیم نمایید، و به امضای طرفین برسانید، تا برای شما مشکلاتی بوجود نیاید.

آیا وسایلی که در طول زندگی زناشویی از بین رفته اند، قابلیت استرداد آنها وجود دارد؟

خیر، امکان استرداد وسایل از بین رفته وجود ندارد. مگر آنکه حکم تامین دلیل گرفته شده باشد.

آیا راهی برای خروج فوری وسایل از منزل وجود دارد؟

بله، هر یک از زوجین می تواند همزمان با داخواست استرداد جهیزیه درخواست تامین خواسته فوری را تقدیم دادگاه مشهد نمایند، در نهایت با پرداخت مبلغی تحت عنوان خسارت احتمالی می توانید تا صدور رای قطعی، به صورت امانی وسایل را در اختیار خود نگه دارید.

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403