داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

هزینه دادخواست طلاق توافقی

هزینه دادخواست طلاق توافقی

بروزرسانی در:  21 آبان 1402
دسته بندی: طلاق  خانواده

هزینه دادخواست طلاق توافقی مشمول اعم از کلاس های مشاوره، تنظیم و ثبت دادخواست، اجرای صیغ طلاق و مشاوره وکیل یا اخذ وکیل می باشد، که در ادامه به توضیحات بیشتر این مبحث می پردازیم.

هزینه دادخواست طلاق توافقی

هنگامی که زن و شوهر باهم در خصوص طلاق به توافق رسیده اند و می خواهند به صورت مسالمت آمیز از یکدیگر جدا شوند، پیش از ثبت دادخواست طلاق بایستی در جلسات مشاوره حضور پیدا نمایند، تا این مراکز گواهی عدم انصراف از طلاق را صادر نماید، زیرا اگر دادخواست طلاق توافقی خود را ثبت نمایید، لکن این گواهی را در دادگاه ارائه ننماید، قاضی پرونده شما را به جلسات مشاوره ارجاع می دهد.

فلذا گام اول جهت کوتاه تر شدن پروسه طلاق، شرکت در جلسات مشاوره و ثبت نام در سامانه تصمیم (zaman.behzisti.net) می باشد، که برای ثبت نام نیازی نیست شما هیچ هزینه ای پرداخت نمایید، اما پس از اخذ کد پیگیری برای حضور در جلسات مراکز مشاوره، در هنگام مراجعه به این مراکز بایستی هزینه های شرکت در جلسات مشاوره را پرداخت نمایند که میزان هزینه این مراکز بسته به شهر شما به صورت تقریبی بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بروی «نحوه ثبت نام طلاق توافقی» کلیک نمایید.

حال که مرحله فوق را سپری کردید، باید از طریق وکیل خود یا اگر وکیل ندارید، به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایید، و نسبت به تنظیم و ثبت دادخواست طلاق توافقی خود اقدام نمایید، که هزینه انجام این خدمت از طریق این دفاتر مبلغی معادل ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ می باشد، اما اگر وکیل دادخواست طلاق توافقی شما را تنظیم نماید، این هزینه متفاوت می باشد، و اصولا حق الزحمه هر وکیل به دلیل تجربه و مهارت آن متغیر می باشد.

حال هنگامی که دادخواست خود را ارسال کردید، دادگاه جلسه ای را تشکیل می دهد که باید طرفین در آن جلسه حضور نمایند و قاضی پرونده با توجه مصمم بودن زوجین به انضمام گواهی عدم انصراف از طلاق، دادنامه طلاق (گواهی عدم سازش) را ارسال می نماید.

هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی

حال پس از آنکه دادنامه طلاق خود را دریافت نمودید، باید به یکی از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق رفته، تا طلاق خود را ثبت نمایید، فلذا باید هزینه اجرای صیغه طلاق و ثبت آن را پرداخت نمایید، که این مبلغ معادل ۸۰۰ هزار تومان به بالا می باشد. البته در صورتیکه شاهد نداشته باشید، با اخذ شاهد توسط دفترخانه، مبلغی معادل ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان به هزینه دفترخانه اضافه می گردد.

هزینه وکیل طلاق توافقی

وکلا به دلیل آنکه از تجربه حقوقی بالا و با رویه قضایی کاملا آشنا می باشند، فلذا قادر به انجام این امر هستند، که طلاق توافقی شما در کوتاه ترین مدت زمان انجام دهند یا اگر حضور در محیط دادگاه برای شما سخت می باشد، می توانید پرونده خود را به وکیل بدهید، تا پروسه پرونده شما را انجام دهد، فلذا در صورتیکه برای پرونده خود نیاز به وکیل مجرب و حرفه ای داشتید، می توانید با کلیک بروی شماره ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰ با کارشناسان داپکده ارتباط برقرار نمایید، تا هزینه حق الوکاله وکیل را به شما اعلام نمایند.

مسئول پرداخت هزینه دادخواست طلاق توافقی

این طلاق چون توافقی می باشد، فلذا زوجین می توانند با هم توافق کنند، که هزینه های دادخواست طلاق توافقی را یکی از زوجین پرداخت نماید یا آنکه هر دوی آن ها مبالغ این رویه را به صورت برابر پرداخت نمایند،َ که این امر بستگی به توافقات فی مابین زوجین دارد.

سوالات پرتکرار

آیا پس از صدور دادنامه طلاق می توان بلافاصله طلاق توافق را ثبت کرد؟

دو فرض در این حالت قابل تصور می باشد، اگر زوجین در جلسه دادگاه حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی را از خود سلب نمایند، رای دادگاه بدوی قطعی و بلافاصله پس از صدور حکم زن و مرد می توانند، طلاق توافقی خود را ثبت نمایند، ولیکن در صورتیکه در هنگام صدور رای طلاق یا جلسه دادگاه، این حق را از خود ساقط نکرده باشند، باید ۴۴ روز صبر کنند، تا رای دادگاه بدوی قطعی شده، تا بتوانند طلاق خود را ثبت نمایند.

فلذا اگر می خواهید این حق خود را سلب نمایید، تا رای دادگاه بدوی قطعی تلقی شود، باید هر دو طرف (زن و مرد) نسبت به ارسال لایحه ذیل اقدام نمایید:

لایحه اسقاط حق تجدید نظر خواهی و فرجام

به این مطلب امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *