داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل ملکی مشهد 09155825130

وکیل ملکی مشهد ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰

بروزرسانی در:  3 خرداد 1401
دسته بندی: وکیل

در شهرها، به دلیل افزایش جمعیت، روز به روز تعداد ملک های در حال ساخت بیشتر می شود، و باعث بروز مشکلاتی برای سایرین می شود، لذا آنها هم برای برطرف کردن مشکل خود، به دنبال اخذ وکیل ملکی مشهد هستند، تا بتواند به دعاوی آنها رسیدگی نماید.

 

وکیل ملکی به چه وکیلی گفته می شود؟

به وکیلی که در حوزه ی دعاوی ملکی تخصص دارد، وکیل ملکی می گویند، زیرا دعاوی ملکی دارای دسته های متفاوت می باشند، که مستلزم آن داشتن تخصص و مهارت کافی در این حوزه می باشد.

دعاوی ملکی به دلیل ماهیت ذات آنها در زمره ی اموال غیر منقول (قابلیت نقل و انتقال آن ها وجود ندارد) قرار می گیرند، و این اموال غیر منقول شامل؛ املاک (تجاری و غیر تجاری)، زمین می باشد.

لذا اگر در دعاوی ملکی با مشکلی مواجه شدید،توصیه می شود، حتما برای دفاع از حقوق خود، وکیل ملکی اخذ نمایید.

در ادامه به انواع دعاوی ملکی می پردازیم، لذا در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در آن حوزه داشتید، می توانید بروی مقاله مربوطه کلیک نمایید، تا اطلاعات بیشتری را در آن حوزه کسب نمایید.

 

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی به دلیل گسترده بودن و پیچیده بودن آنها، حتما نیاز به مشورت با یک وکیل ملکی مشهدی می باشد، لذا در صورت نیاز به وکیل می توانید، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید، در ادامه به آشنایی بعضی از دعاوی ملکی پرداخته ایم.

 

وکیل ملکی در دعاوی الزام به تنطیم سند

در دعاوی الزام به تنظیم سند، هنگامی که خریدار ملک یا زمینی را خریداری می نماید، اصولا مبایعه نامه ای تنظیم می شود، که در آن تعهدات طرفین درج شده است، تا اگر در آینده مشکلاتی برای آنها ایجاد شد، بواسطه آن بتوانند از خود دفاع نمایند.

حال اگر فروشنده از تنظیم سند خودداری نماید، خریدار می تواند بواسطه ی مبایعه نامه خود، فروشنده را الزام به تنطیم سند کند، مشروط بر آنکه در آن مبایعه نامه شرطی به ضرر خریدار نباشد، لذا به دلیل حساسیت بالای این دعاوی، اگر مرتکب کوچک ترین حرکت اشتباهی شوید، مونجر به از بین رفتن سرمایه شما می شود، به همین دلیل توصیه می شود، برای خود وکیل متخصص اخذ نمایید.

در صورت نیاز به لایحه دفاعی در این خصوص، می توانید از طریق لینک زیر، لایحه مربوطه را مشاهده نمایید.

 

لایحه دفاعی الزام به تنطیم سند

 

وکیل ملکی در دعاوی تصرف عدوانی

در دعاوی تصرف عدوانی، متصرف بدون اجازه مالک، با زور و اجبار، ملک یا زمین متعلق به دیگری را تحت تصرف خود قرار می دهد، و از منافع یا عین آن مال استفاده می نماید، لذا برای آنکه دوباره بتوانید، اختیار مال خود تحت کنترل بگیرید، باید دادخواست تصرف عدوانی را تقدیم دادگاه نمایید.

دعاوی تصرف عدوانی به دلیل ماهیت آن به دو دسته ی کیفری و حقوقی تقسیم بندی می شود، و افراد عادی اصولا در هنگام طرح این دادخواست با مشکلاتی مواجه می شوند، لذا به دلیل پیچیدگی این دعاوی، شما نیاز به یک وکیل متخصص در شهر مشهد دارید، تا بتواند از حقوق شما دفاع نماید.

 

وکیل ملکی در دعاوی خلع ید

دعاوی خلع ید شباهت بسیاری زیادی به دعاوی تصرف عدوانی دارد، ولیکن برخلاف دعوی تصرف عدوانی حقوقی، برای این طرح دعوی ابتدا باید مالکیت مالک احراز شود، سپس به درخواست او رسیدگی می شود.

در این دعاوی، ملک یا زمین به صورت غیرقانونی در تصرف، متصرف می باشد، لذا مالک برای بیرون کردن آن باید از طریق دادگاه اقدام نماید، ولیکن در صورتی که با رویه این دادخواست آشنایی نداشته باشد، می تواند از طریق مجموعه داپکده، وکیل ملکی که به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت می کند، را برای خود اخذ نماید، تا وکیل اقدامت لازم را انجام دهد.

 

وکیل ملکی در دعاوی افراز مال مشاع

در دعاوی افراز مال مشاع، اصولا افراد خواستار جداکردن یا تقسیم کردن مال مشاع می باشند، حال در صورتی که شرکا باهم توافق و تراضی کنند، که دیگر نیازی به طرح شکایت نمی باشد، ولیکن در صورتی که اختلافی بین شرکا در این خصوص ایجاد شود، باید درخواست افراز مال مشاع تقدیم دادگاه شود.

البته در این دعوی اگر تمام سند مربوطه، رسمی باشد، دیگر نیازی به طرح شکایت از طریق دادگاه نمی باشد، و می توانید شکایت خود را از طریق اداره ثبت انجام دهید، لذا به علت آنکه این دعاوی مشکلات خاص خود را دارند، داشتن یک وکیل ملکی در مشهد برای شما نیاز است.

 

وکیل ملکی در دعاوی تفکیک

برای طرح این دعاوی برخلاف دعاوی افراز مال مشاع، نیازی نیست، که حتما مال مشاع (شریکی) باشد، زیرا خود مالک گاها درخواست تفکیک می دهد، لذا در صورتی که مال غیر منقول (زمین، ملک) دارای قولنامه باشد، شما ابتدا باید مالکیت خود را اثبات کنید، سپس دادگاه به درخواست شما رسیدگی خواهد نمود، لذا برای آنکه دچار مشکلی نشوید، حتما با یک وکیل ملکی در مشهد، مشورت نمایید.

 

وکیل ملکی در دعاوی دستور تخلیه

یکی از شایعه ترین دعاوی ملکی، دستور تخلیه ملک می باشد، و اصولا این دعاوی در قراردادهای اجاره مشاهد می شود، به دلیل آنکه در بعضی از مواقع مستاجر بعد از اتمام قراداد ملک را تخلیه نمی کند، و مشکلاتی را با موجر (مالک) ایجاد می نماید، لذا شما با اخذ وکیل ملکی، می توانید در کوتاه ترین زمان حکم تخلیه ملک خود را دریافت نمایید.

 

وکیل ملکی برای اجور معوقه ملک استیجاری

در قراردادهای اجاره، مستاجر باید بهای مال مورد اجاره را در موعد مشخص پرداخت نماید، حال چنانچه مستاجر اجاره بهای خود را پرداخت ننماید، شما بواسطه ی اخذ وکیل ملکی می توانید به حق و حقوقات معوقه خود دست پیدا کنید.

وکیل متخصص در مشهد، در وهله اول مبایعه نامه را مورد بررسی قرار می دهد، سپس دادخواست مطالبه اجور معوقه را تقدیم دادگاه می نماید، تا مستاجر اجور معوقه را به مال پرداخت کند، حال در صورتی که مستاجر از پرداخت خودداری نماید، وکیل ملکی درخواست فسخ معاله مذبور را تقدیم دادگاه می نماید.

 

وکیل ملکی در دعاوی سرقفلی

دعاوی مربوط به سرقفلی از پیچیده ترین دعاوی ملکی می باشد، که برای مالکان و مستاجران بوجود می آید، زیر این دعاوی مربوط به قوانین قبل از سال ۱۳۷۶ و بعد از این سال تقسیم بندی می شود، و همین عامل باعث گمراه شدن مالکین یا مستاجران می شود، لذا در این دعاوی شما حتما به یک وکیل ملکی حرفه ای نیازمند می باشید.

 

مزایای اخذ وکیل ملکی

مطالب فوق تنها بخش اندکی از دعاوی ملکی می باشد، لذا در صورتیکه شما برای دعاوی خود وکیل ملکی اخذ نموده باشید، از مزایای زیر بهره مند می شود.

الف. بررسی پرونده

ب. افزایش سرعت رسیدگی به پرونده

ج. در بعضی از دعاوی نیازی به حضور شما در دادگاه نمی باشد.

د. اخذ بهترین راه های قانونی برای کسب نتیجه مد نظر شما، که مستلزم آن تسلط کامل بر تمامی قوانین، الخصوص قانون شهرداری می باشد.

لذا در صورتیکه نیاز به اخذ وکیلی با تجربه و حرفه ای در شهر مشهد داشتید، می توانید از طریق روش های زیر اقدام نمایید.

 

نحوه اخذ وکیل ملکی

مجموعه داپکده برای رفاه حال شما شهروندان مشهدی برای آنکه براحتی بتوانید با وکیل متخصص ارتباط برقرار نمایید، تدابیرهای ذیل را در نظر گرفته است.

 

مشاوره تلفنی رایگان

مجموعه ما برای آنکه شما متحمل هزینه نشوید، این امکان را فراهم آورده است، تا با مشاوران ما به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایید، و مشکلات ملکی خود را برای آنها بازگو نمایید.

لذا در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی در زمینه دعاوی ملکی دارید، می توانید از طریق شماره ذیل با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

مشاوره تلفنی رایگان در دعاوی ملکی

 

مشاوره تلفنی با وکیل

اگر به علت مشغله کاری خود نمی توانید به صورت حضوری با وکیل دعاوی ملکی در مشهد ارتباط برقرار نمایید، مجموعه داپکده این امکان را فراهم آورده است، تا شما با وکیل ملکی ما به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایید، لذا در صورت نیاز به مشاروه تلفنی با وکیل از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت نمایید.

 

مشاوره تلفنی با وکیل

 

مشاوره حضوری با وکیل

اگر نیاز به بررسی مدارک و پرونده خود توسط وکیل ملکی متخصص در شهر مشهد دارید، می توانید برای مشاوره حضوری از طریق لینک زیر، درخواست وقت مشاوره خود را ثبت نمایید.

 

مشاوره حضوری با وکیل

 

هزینه حق الوکاله وکیل ملکی

دعاوی ملکی اصولا با توجه به نوع دعوی و شرایط آن هزینه حق الوکاله وکیل متفاوت می باشد، لذا اصولا این دعاوی از هزینه حق الوکاله ثابتی برخودار نمی باشند، ولیکن در صورتی که نیاز به آگاهی هزینه حق الوکاله دارید، می توانید از طریق تماس با مشاوران ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

مقدار پورسانت بنگاه دارها چقدر است؟

بروزرسانی در: 27 اردیبهشت 1403

فرق قرارداد جعاله با قرارداد کارگزاری

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

رضایت نامه پزشکی چیست؟

دسته بندی: حقوقی  مقالات

بروزرسانی در: 25 اردیبهشت 1403

بایدها و نبایدهای قرارداد مشارکت در ساخت

دسته بندی: قراردادها  مقالات

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403