داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل مفقودی چک در مشهد

وکیل مفقودی چک در مشهد

بروزرسانی در:  21 بهمن 1402
دسته بندی: مقالات  چک  وکیل

مراحل مفقودی چک

به گفته وکیل مفقودی چک در مشهد مطابق با ماده ۱۴ قانون صدور چک ، صادر کننده چک یا ذینفع یا قائم مقام قانونی آن‌ها با تصریح به اینکه چک مفقود یا سرقت یا جعل شده و یا از طریق کلاهبرداری یا خیانت در امانت یا جرائم دیگری تحصیل گردیده می‌تواند کتباً دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد.

بانک پس از احراز هویت دستور دهنده از پرداخت وجه آن خودداری خواهد کرد .(شماره وکیل در مشهد) در صورت ارائه چک بانک گواهی عدم پرداخت را با ذکر علت اعلام شده صادر و تسلیم شخص می نماید. شخص صادرکننده یا ذینفع به بانک مراجعه و دستور کتبی خود را  به بانک تحویل می دهد. (وکیل چک در مشهد) بانک پس از احراز هویت، از پرداخت وجه چک خودداری و چک را به مدت یک هفته مسدود می نماید و در صورت ارائه چک به بانک، گواهی عدم پرداخت را با ذکر علت که اعلام مفقودی چک می باشد صادر می گردد.

اولین قدم

وکیل مفقودی چک در مشهد میگوید در مفقودی چک ، دستور عدم پرداخت وجه چک به بانک است. اولین قدم اعلام مفقود شدن چک به بانک مربوطه ( بانک صادر کننده چک مفقود شده ) می باشد.

دومین قدم

مراجعه دستور دهنده ظرف یک هفته به مراجع قضائی  دادسرا یا شورای حل اختلاف می باشد.(وکیل مفقودی چک در مشهد) در دومین قدم دستور دهنده مراجعه به مرجع صالح قضایی که در دادسرا یا شورای حل اختلاف محل است، می باشد.

نامبرده پس از اعلام مفقودی و تشکیل پرونده و انجام تشریفات، گواهی مربوط به مفقوی چک مورد نظر را از مرجع مربوطه اخذ می کند.

وکیل چک در مشهد

سومین قدم

ارائه گواهی مربوط به مفقودی چک به بانک است. (شماره تلفن وکیل در مشهد)

مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون صدور چک دستور دهنده مکلف است.
پس از اعلام به بانک شکایت خود را به مراجع قضایی تسلیم و حداکثر ظرف مدت یک هفته گواهی تقدیم شکایت خود را به بانک تسلیم نماید.
در غیر اینصورت پس از انقضاء مدت مذکور بانک ازمحل موجودی به تقاضای دارنده چک وجه آن را پرداخت می‌کند.

نکته : در موردی که دستورعدم پرداخت مطابق ماده ۱۴ قانون صدور چک صادر می‌شود.(وکیل چک در مشهد ) بانک مکلف است وجه چک را تاتعیین تکلیف آن درمرجع رسیدگی یاانصراف دستور دهنده درحساب مسدودی نگهداری نماید.

نکته: مراجعه به شورای حل اختلاف فقط در خصوص مفقودی چک بوداست.

در صورت تحقق جرائمی از قبیل جعل، کلاهبرداری، سرقت،و … باید به دادسرا مراجعه شود ، شکایت کیفری مطرح و ظرف مهلت مذکور گواهی تقدیم شکایت کیفری به بانک ارائه گردد.

وکیل مفقودی چک در مشهد

در مواردی که شخص دارنده چک ، آن را گم کند می تواند با گواهی عدم پرداخت ، مطالبه وجه را از فرد مورد نظر خواستار باشد .

در تمامی دادگاه ها , طرفین دعوا حق دارند برای خود یک وکیل حقوقی انتخاب کنند و از همه مهم تر اگر برای چنین پرونده ای وکیل مفقودی چک در مشهد اخذ شود نتیجه مطلوب تری در کمترین زمان به دست خواهد آمد.

تصویر مشاوره تلفنی

تنظیم لایحه دفاعیه چک مفقودی

اگر برگ یا دسته چک خود را به صورت پرشده یا بدون آنکه اطلاعات آن را وارد نمایید، گم کرده اید یا سرقت شده است و اکنون می خواهید از اقدامات شخص پیدا کننده چک خودداری نمایید یا آنکه مشکل حقوقی برای شما حادث نشود، نیازمند تنظیم و ارسال لایحه دفاعیه چک مفقودی می باشد.

کلام پایانی

با مطالعه این مطلب متوجه میشویم که اگر چک ما مفقود شد یا به اصطلاح عامیانه گم شد چه اعمالی را انجام دهیم تا متضرر نشویم که کسب اطلاعات در این زمینه موجب میشود تا در هنگام گم شدن چک با توجه به این که از اقدامات آن اطلاع داریم سریع تر بتوانیم اقدام کنیم و از ایجاد مشکل در این زمینه جلوگیر نماییم و همانطور که گفته شد قدم اول دستور عدم پرداخت وجه چک به بانک و قدم دوم مراجعه دستور دهنده ظرف یک هفته به مراجع قضائی  دادسرا یا شورای حل اختلاف می باشد و قدم شوم آن ارائه گواهی مربوط به مفقودی چک به بانک است که در مطالب فوق به توضیح هریک پرداختیم.

با توجه به این مسائل اگر علی رغم مطالعه موارد و توضیحات فوق باز هم سوالی و یا مشکلی در رابطه با این پرونده داشتید میتوانید با کارشناسان سامانه هوشمند خدمات حقوقی داپکده تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط

مقدار پورسانت بنگاه دارها چقدر است؟

بروزرسانی در: 27 اردیبهشت 1403

فرق قرارداد جعاله با قرارداد کارگزاری

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

رضایت نامه پزشکی چیست؟

دسته بندی: حقوقی  مقالات

بروزرسانی در: 25 اردیبهشت 1403

بایدها و نبایدهای قرارداد مشارکت در ساخت

دسته بندی: قراردادها  مقالات

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *