داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل تمکین مشهد 09155825130

وکیل تمکین مشهد ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۳۰

بروزرسانی در:  3 خرداد 1401
دسته بندی: وکیل

وکیل تمکین مشهد، ابتدا شرایط زوجین را بررسی می نماید، و نسبت به درخواست آنها، دادخواست تمکین را تنظیم می نماید.

 

وکیل تمکین

تمکین در حقوق به دو دسته ی تمکین عام و تمکین خاص تقسیم می شود. تمکین عام، مشمول انجام کارهای روزمره زندگی و پیروی از دستورات شوهر می باشد، ولیکن تمکین خاص، به منزله برقراری رابطه ی زناشویی (جنسی) می باشد.

وکیل تمکین از طریق دادگاه، حکم عدم تمکین را برای موکل خود می گیرد، لذا در صورتی که حکم عدم تمکین از جانب زوجه باشد، باعث اسقاط نفقه او می شود، ولیکن در صورتی که عدم تمکین از جانب زوج باشد، زوجه به دلیل عسر و حرج می تواند، درخواست طلاق دهد.

 

وکیل تمکین از جانب زوج

در دعاوی که زوج درخواست تمکین زوجه را تقدیم دادگاه می نماید، در صورتی که زوجه دارای عذر موجه ای نباشد، دادگاه حکم به ناشزه بودن زوجه می دهد، لذا در اینصورت نفقه ای دیگر به زوجه تعلق نخواهد گرفت، لذا وکیل تمکین مشهد، می تواند با تنظیم دادخواست، حکم عدم تمکین زوجه را ار دادگاه دریافت نماید. (مشروط بر آنکه زوجه از حق حبس برخوردار نباشد.)

همچین علاوه بر آن، می تواند برای موکل خود درخواست ازدواج مجدد را تقدیم دادگاه نماید.

 

وکیل تمکین از جانب زوجه

اگر زوجه برای دفاع از خود، وکیل گرفته باشد، وکیل به دلیل آنکه از رویه قانونی اطلاع کاملی دارد، بهترین دفاع را از موکل خود انجام می دهد، لذا به گفته وکیل تمکین در مشهد، اگر زوجه دارای شرایط زیر باشد، دادگاه حکم عدم تمکین او را صادر نمی کند.

 

بیماری زوجه

در صورتی که زوجه بیمار باشد، می تواند تا اتمام بهبودی از تمکین خاص خودداری نماید، زیرا اولویت با سلامت زوجه می باشد.

 

بیماری زوج

به گفته وکیل تمکین، در صورتی که زوج به امراض مقاربتی (ایدز، هپاتیت و …) مبتلا گردد، مطابق ماده ۱۱۲۷ قانون مدنی، می تواند از تمکین خودداری نماید، حتی در صورتی که باعث خلل در زندگی زناشویی گردد، برای زوجه حق طلاق بواسطه ی عسر و حرج ایجاد می شود.

 

حق حبس

در صورتی که زوجه باکره باشد، وکیل تمیکن مشهد اظهار دارد، تا مادامی که مهریه او پرداخت نشده باشد، می تواند از تمکین خودداری نماید، مشروط بر آنکه مهریه زوجه عندالمطالبه باشد.

 

خطر جانی

طبق ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی، در صورتی که زوجه در منزل زوج سکونت داشته باشد، باعث به خطر افتادن جان او شود، می تواند از تمکین خودداری نماید.

وکیل تمکین در مشهد در صورتی که جان زوجه در خطر باشد، مطابق ماده ۱۱۱۵ قانون مدنی، درخواست مسکن علیحده (جداگانه) را تقدیم دادگاه می نماید، تا جان موکل خود را در امان نگه دارد.

 

حق تعیین محل سکونت

وکیل تمکین بیان دارد، در صورتی که زوجه در سند نکاحیه، حق تعیین محل سکونت را داشته باشد، می تواند از تمکین خودداری نماید، تا مادامی که زوج، مسکنی با توجه به درخواست خانم تهیه نماید.

 

موضوعات شرعیه

در اسلام نزدیکی زن و مرد در ماه های رمضان و یا مکان های خاص حرام می باشد، لذا زوجه  می تواند در این ایام یا مکان ها از تمکین خودداری نماید.

 

وظایف وکیل تمکین

همان طور که در مطالب فوق ذکر گردید، بستگی دارد، وکیل تمکین از جانب کدامیک از روجین درخواست تمکین دهد، زیرا  هرکدام دارای شزایط متفاوتی می باشند.

ولیکن اصولا وکیل در وهله اول، به موکل خود می گوید، تا اظهارنامه ای برای طرف مقابل دعوی ارسال نماید، تا از طرح دعوی مطروحه آگاه شود، لذا در صورتیکه پاسخی به اظهارنامه ندهد، وکیل تمکین از طریق دادگاه اقدامات لازم را به عمل می آورد.

 

اثرات دعوی تمیکن

وکیل تمکین بیان دارد، در صورتی که زوج، عدم تمکین زوجه را از دادگاه دریافت نماید، زوجه ناشزه محسوب می شود، لذا دیگر نفقه ای به او تعلق نخواهد گرفت، در نهایت می تواند درخواست ازدواج مجدد خود را تقدیم دادگاه نماید، یا آنکه همسر دیگری اخذ نماید.

اما اگر عدم تمکین به نفع زوجه صادر شود، زوجه می تواند درخواست نفقه دهد، لذا در صورتی که زوج از پرداخت آن خودداری نماید، برای زوجه حق طلاق ایجاد می شود.

 

 مزایای اخذ وکیل تمکین

در صورتی که شما برای طرح دعوی خود وکیل تمکین مشهد اخذ نمایید، از مزایای زیر بهره مند می شوید.

الف. مدت رسیدگی به دعوی کاهش پیدا می کند، لذا در کوتاه ترین زمان حکم مطلوب خود را بدست می آورید.

ب. نیازی به حضور موکل در دادگاه نمی باشد.

ج. پس از طرح دعوی تمکین، در صورتی که زوج محکوم به پرداخت نفقه شده باشد، و از پرداخت آن به مدت ۶ ماه متوالی یا ۹ متناوب خودداری نماید، وکیل می تواند درخواست طلاق موکل خود را تقدیم دادگاه نماید.

د. داشتن تخصص و آگاهی لازم وکیل تمکین در این حوزه که مونجر به اخذ بهترین راه های دفاعی برای شما می شود.

 

نحوه اخذ وکیل تمکین

داپکده این امکان را برای شما فراهم کرده است، تا از طریق روش زیر برای اخذ وکیل تمکین مشهد اقدام نمایید.

 

مشاوره تلفنی رایگان

در صورتی که در دعاوی تمکین نیاز به مشاوره تلفنی رایگان دارید، از طریق تماس با شماره زیر می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

 

مشاوره تلفنی رایگان با مشاوران حقوقی

 

مشاوره تلفنی با وکیل

اگر به دلایل شخصی تمایل به صورت مشاوره تلفنی با وکیل تمیکن دارید، می توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

 

مشاوره تلفنی با وکیل

 

مشاوره حضوری با وکیل

اگر نیاز به مشاوره حضوری با وکیل تخصصی دراین حوزه دارید، می توانید درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

 

مشاوره حضوری با وکیل

 

 

هزینه حق الوکاله وکیل

هزینه حق الوکاله بستگی به طرف طرح دعوی دارد، لذا اگر می خواهید از هزینه های دادخواست، لایحه یا قبول وکالت در این دعاوی باخبر شوید، می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

 

سوالات پر تکرار

دعاوی تمکین در کدام دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد؟

رسیدگی به دعاوی تمکین در صلاحیت دادگاه خانوده محل سکونت زوجین می باشد.

 

اگر زوجه با همسر خود تمکین نداشته باشد، ناشزه محسوب می شود؟

در صورتی که زوجه محل سکونت را ترک کرده باشد، و به موجب حکم الزام به تمکین دادگاه، از تمکین خودداری نماید، ناشزه محسوب می شود، در نهایت نفقه ای دیگر مشمول حال او نمی شود.

 

در صورتی که زوجه در منزل مشترک باشد، ولیکن از تمکین خودداری نماید، تکلیف چیست؟

در این خصوص چون زوجه محل سکونت را ترک نکرده است، لذا اثبات این امر در محاکم قضایی، دشواری های خاص خود را دارد، لذا حتما در این خصوصو برای خود وکیل تمکین مشهد اخذ نمایید.

وکیل تمکین مشهد، وکیل تمکین، مشهد

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

مقدار پورسانت بنگاه دارها چقدر است؟

بروزرسانی در: 27 اردیبهشت 1403

فرق قرارداد جعاله با قرارداد کارگزاری

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

رضایت نامه پزشکی چیست؟

دسته بندی: حقوقی  مقالات

بروزرسانی در: 25 اردیبهشت 1403

بایدها و نبایدهای قرارداد مشارکت در ساخت

دسته بندی: قراردادها  مقالات

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403