داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

وکیل تقسیم ترکه مشهد 09155825120

وکیل تقسیم ترکه مشهد ۰۹۱۵۵۸۲۵۱۲۰

بروزرسانی در:  27 اردیبهشت 1401
دسته بندی: وکیل

وکیل تقسیم ترکه در مشهد، ابتدا در وهله اول بررسی می کند، فرد جزء ورثه محسوب می شود، یا خیر. در صورتی که جزء ورثه بود، میزان سهم الارث او را از ترکه متوفی محاسبه می نماید.

 

وکیل تقسیم ترکه مشهد

ترکه به اموالی که متوفی (فردی که مرده است) از خود برجای می گذارد، گفته می شود، و شامل اموال متوفی و دیون او می شود.

لذا پس از آنکه ورثه برای احترام به متوفی مراسم (دفن و کفن) او را انجام دادند، هر کدام درخواست دریافت سهم الارث خود را از ترکه متوفی دارند، لذا در صورتی که بعضی از وارثین، سهم الارث یکی از وراث را پرداخت ننمایند، یا از فروش ترکه متوفی خودداری نمایند، باید دادخواست تقسیم ترکه را تقدیم دادگاه نمود.

به علت آنکه در این دعاوی افراد برای دریافت سهم الارث، باید دارای شرایطی باشند، تا جزء ورثه محسوب شوند، لذا توصیه می شود، حتما با یک وکیل تقسیم ترکه در مشهد مشورت نمایید.

 

شرایط طرح دعوی تقسیم ترکه

بنا به گفته وکیل تقسیم ترکه در مشهد برای آنکه شخصی استحقاق دریافت ترکه متوفی را داشته باشد، باید یک سری شرایطی داشته باشد، که در ادامه به این شرایط ها می پردازیم.

 

وجود رابطه سببی یا نسبی

برای آنکه افراد جزء ورثه محسوب شوند، و ترکه به آنها تعلق بگیرد، باید یک رابطه سببی (بواسطه یک عمل حقوقی مانند، پیوند زناشویی) یا رابطه نسبی (خونی مانند، رباطهی بین پدر و فرزند) وجود داشته باشد، لذا در صورتی که شما رابطه ای با متوفی نداشته باشید، نمی توانید درخواست تقسیم ترکه را تقدیم دادگاه های مشهد نمایید.

 

موت حقیقی یا فرضی

برای آنکه شما بتوانید، درخواست تقسیم ترکه را تقدیم دادگاه نمایید، باید حکم موت (مرگ) داشته باشید، لذا اگر صاحب مال بنا به دلایلی حاضر (پیدا نیست) نمی باشد، یا غایب مفقود الاثر می باشد، نیازمند دریافت حکم موت فرضی (به موجب قانون) از دادگاه هستید، تا بتوانید، تقسیم ترکه متوفی را انجام دهید.

لذا برای دریافت حکم موت فرضی، با چالش های حقوقی مواجه می شوید، که لازمه ی آن داشتن وکیل تقسیم ترکه مشهد می باشد، تا بتواند برای شما حکم مربوطه را دریافت نماید.

 

باقی مانده ترکه

در دعاوی تقسیم ترکه متوفی، در وهله اول باید دیون او پرداخت شود، لذا در صورتی که از دیون متوفی چیزی باقی مانده باشد، شما می توانید، درخواست تقسیم ترکه را تقدیم دادگاه نمایید، در غیر اینصورت درخواست شما رد خواهد شد.

 

مزایا اخذ وکیل تقسیم ترکه

وکیل تقسیم ترکه در مشهد، ابتدا شرایط شما را بررسی می کند، که به شما ترکه ای تعلق می گیرید، یا خیر، سپس راهنمایی لازم را در خصوص تقسیم ترکه به شما اعلام می نماید.

شرایطی که وکیل بواسطه ی آن وضعیت شما بررسی می نماید، به شرح ذیل می باشد.

 

عدم وجود ممنوعیت از دریافت ترکه

وکیل تقسیم ترکه مشهد، ابتدا وضعیت شما را بررسی می نماید، تا ممنوعیتی برای دریافت ترکه وجود نداشته باشید، به عنوان مثال، در صورتی که وارث زودتر از متوفی فوت کرده باشد، ترکه ای به او تعلق نخواهد گرفت.

علاوه بر آن باید سایر شرایط از جمله؛ کفر، لعان، قتل و ولدالزنا بودن بررسی شود، لذا در صورتی که فرد یکی از این ممنوعیت ها را داشته باشد، ترکه ای به او تعلق نخواهد گرفت، به همین دلیل توصیه می شود، پیش از طرح دعوی، با وکیل تقسیم ترکه در این خصوص مشورت نمایید.

 

تسریع در دعوی تقسیم ترکه

وکیل به دلیل آنکه با رویه دادگاه های مشهد و قوانین آشنا می باشد، می داند از کدام روش برای تقسیم ترکه اقدام نماید، تا زودتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کند، لذا در صورتی که زمان برای شما حائز اهمیت می باشد، حتما اخذ یک وکیل تخصصی در این دعوی به شما توصیه می شود.

 

جمع آوری اطلاعات لازم

در صورتیکه مدارک شما برای طرح دعوی کافی نباشد، وکیل تقسیم ترکه در مشهد به جمع آوری مدارک می پردازد، تا بتواند بهترین دفاع را از موکل (شما) خود انجام دهد، لذا با اخذ وکیل متخصص در این حوزه، دیگر نگران کمبود مدارک نباشید.

 

عدم حضور در دادگاه

هنگامی که شما وکالت تقسیم ترکه خود را به وکیل واگذار می نمایید، دیگر نیازی به حضور در تمامی جلسات دادگاه های مشهد ندارید، مگر آنکه در بعضی از مواقع، قاضی نیاز به حضور شما را در جلسه رسیدگی الزامی بداند.

 

محاسبه میزان ترکه دریافتی

وکیل تقسیتم ترکه در مشهد، با توجه به وضعیت و جایگاه شما طبقه ارث، میزان ترکه دریافتی شما را مشخص می نماید، لذا در اینصورت دیگران نگران میزان سهم دریافتی ترکه خود نمی باشید.

 

مدارک لازم برای طرح دعوی تقسیم ترکه

طبق گفته وکیل تقسیم ترکه در مشهد، برای این طرح دعوی مدارک ذیل نیاز می باشد، لذا در صورتیکه مدارک را نداشته باشید، امکان طرح دعوی در بعضی از مواقع امکان پذیر نمی باشد، لذا برای طرح دعوی، باید تدابیر دیگری را اتخاذ نمود.

 

گواهی انحصار وراثت برای تقسیم ترکه

در وهله اول برای طرح دعوی تقسیم ترکه، ابتدا باید فوت شخص مشخص شود، تا بواسطه آن گواهی انحصار وراثت دریافت نمایید، سپس می توانید برای طزح دعوی تقسیم ترکه اقدام نمایید.

 

مدارک خواهان

در نهایت برای طرح این دعوی نیاز به مدارک هویتی شما می باشد، و پس از آن وکیل تقسیم ترکه در صورتی که دارای شرایط فوق باشید، برای شما طرح دعوی می نماید.

 

نحوه اخذ وکیل تقسیم ترکه

مجموعه داپکده واقع در شهر مشهد، برای آنکه شما بتوانید، به وکیل تقسیم ترکه به راحتی دسترسی داشته باشید، روش های زیر را در نظر گرفته است.

 

مشاوره تلفنی رایگان

اگر شما برای طرح دعوی تقسیم ترکه نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق شماره زیر، به صورت رایگان با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

 

مشاوره تلفتی رایگان در خصوص تقسیم ترکه

 

مشاوره حضوری با وکیل

اگر تمایل به مشاوره حضوری با وکیل تقسیم ترکه در مشهد دارید، می توانید از طریق لینک، درخواست خود را ثبت نمایید، تا زمان آن برای شما رسال شود.

 

مشاوره حضوری با وکیل

 

مشاوره تلفنی با وکیل

اگر به دلایلی قادر به مشاوره حضوری با وکیل نمی باشید، می توانید از طریق لینک زیر، به صورت تلفنی با وکیل مشورت نمایید.

 

مشاوره تلفنی با وکیل

 

هزینه حق الوکاله وکیل تقسیم ترکه

هزینه حق الوکاله وکیل، اصولا مبلغ ثابتی نمی باشد، و به میزان ترکه ای که به او تعلق می گیرد، بستگی دارد، لذا برای کسب اطلاعات می توانید با مشاوران مجموعه ما ارتباط برقرار نمایید.

 

سوالات پرتکرار

 

دیونی که قبل از تقسیم ترکه پرداخت می شود، چه چیزهایی می باشند؟

مهریه زوجه، نفقه، هزینه دفن و کفن، و دیونی که متوفی دارد، ابتدا باید تسویه شود، سپس تقسیم ترکه انجام می شود.

 

دعاوی تقسیم ترکه در کدام دادگاه بررسی می شود؟

اگر میزان ترکه کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد در شورای حل اختلاف به آن رسیدگی می شود، ولیکن در صورتی که بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد، در آخرین دادگاه محل سکونت متوفی مورد بررسی قرار می گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

مقدار پورسانت بنگاه دارها چقدر است؟

بروزرسانی در: 27 اردیبهشت 1403

فرق قرارداد جعاله با قرارداد کارگزاری

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

رضایت نامه پزشکی چیست؟

دسته بندی: حقوقی  مقالات

بروزرسانی در: 25 اردیبهشت 1403

بایدها و نبایدهای قرارداد مشارکت در ساخت

دسته بندی: قراردادها  مقالات

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403