داپکده  |  سامانه هوشمند خدمات حقوقی و معرفی وکیل در سراسر کشور

نحوه اعتراض به قطع یارانه چگونه می باشد؟

نحوه اعتراض به قطع یارانه چگونه می باشد؟

بروزرسانی در:  21 آبان 1402
دسته بندی: اخبار

برای اعتراض به قطع یارانه باید از چه مرجعی اقدام کرد؟

در کشور جمهوری اسلامی ایران، مبلغی تحت عنوان یارانه برای حمایت از افراد در نظر گرفته شده است، که میزان آن براساس تعداد اعضای خانواده مشخص می شود و به حساب سرپرست خانواده در آخر هر ماه واریز می شود، ولیکن در بعضی از موارد یارانه افراد واریز نمی شود، یا به آنها یارانه تعلق نمی گیرد یا پس از مدتی بنا به دلایلی یارانه آنها قطع می شود، لذا باید در این راستا اقداماتی را انجام دهند، که در ادامه به آن می پردازیم.

اعتراض به قطع یارانه

در صورتیکه شما جزء آن دسته از افرادی واجد دریافت یارانه هستید، ولیکن بر اثر اشتباه حذف شدید و این اقدام مونجر به قطع یارانه شما شده است، می توانید از طریق سامانه حمایتی یارانه اعتراض خود را ثبت نمایید، تا  اداره تعاون کار به درخواست شما رسیدگی نماید.

دلایل اعتراض به قطع یارانه

برای آنکه به افراد یارانه تعلق بگیرد، باید دارای شرایطی باشند، لذا در صورتیکه صلاحیت دریافت نداشته باشند، مونجر به قطع شدن یارانه آنها می شود، که در ادامه به این موارد می پردازیم.

دولت در ابتدا برای تمامی افراد یارانه واریز می کرد، و محدویتی برای دریافت آن وجود نداشت، ولیکن بعد از مدتی، دولت طرح هدفمند سازی یارانه ها را اجرا کرد، که به موجب آن افراد دارای توانایی مالی بالا، دیگر یارانه دریافت نمی کنند.

با اجرای این طرح، دولت اقدام به قطع یارانه بسیاری از افراد کرد، که مونجر با اعتراض آنها شد، زیرا یارانه عده ای از افراد بدون دلیل و در اثر اشتباه قطع شده بود، به همین دلیل دولت، فرصت داد، تا افراد حذف شده مجددا برای دریافت یارانه ثبت نام نمایند، لذا در صورتیکه دارای صلاحیت باشند، یارانه مجددا به آنها تعلق می گیرد.

سوالات پرتکرار

آیا اعتراض برای یارانه در خصوص افراد جامانده امکان پذیر می باشد؟

بله، افراد جامانده برای دریافت یارانه می توانند از طریق سامانه حمایتی یارانه درخواست خود را ثبت نمایند، تا وضعیت آنها بررسی شود، لذا در صورتیکه دارای صلاحیت باشند، یارانه به آنها تعلق خواهد گرفت.

اگر پیامک مبنی بر مشمولیت دریافت برای شما ارسال شد، ولیکن یارانه به حساب شما واریز نشده باشد، تکلیف چیست؟

نگران نباشید، زیرا یارانه مشمولین جدید از دوره بعدی به حساب یارانه سرپرست خانواده واریز می شود.

مهلت اعتراض قطع یارانه چقدر می باشد؟

بنا به گفته های محمد رضا فلاحتی، مهلت اعتراض برای قطع یارانه و جاماندگان سه ماه می باشد، لذا افراد برای ثبت این درخواست هیچ عجله ای نکنند.

شماره گویا برای اعتراض قطع یارانه چیست؟

شما برای ثبت درخواست خود در این راستا می توانید از طریق شماره گویا ۰۹۲۳۳۳۳۶۳۶۲ و یا سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل فرمایید، همچنین از طریق سامانه هدفمند سازی یارانه ها نیز می توانید، شکایت خود را ثبت نمایید.

در صورتیکه در سامانه سامانه حمایتی یارانه، وضعیت دریافت یارانه شما غیر مشمول نمایش داده شود، بیانگر چیست؟

بیانگر این می باشد، که به شما یارانه تعلق نخواهد گرفت، لذا برای اعتراض به این نتیجه می توانید درخواست بازبینی مجدد بدهید، تا وضعیت شما مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا میزان یارانه معیشتی دریافتی افراد با یکدیگر متفاوت می باشد؟

بله، بستگی به نوع دهکی که شما در آن قرار گرفته اید، میزان یارانه معیشتی دریافتی شما متفاوت می باشد، لذا اگر در دهک های اول تا سوم باشید، یارانه دریافتی شما ۴۰۰ هزار تومان می باشد، ولیکن در صورتیکه در دهک چهارم تا نهم قرار بگیرید، میزان یارانه دریافتی شما ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

آیا به فرزندان تازه متولد شده، یارانه تعلق می گیرد؟

بله، هنگامی که فرزندی تازه متولد می شود، به محض آنکه اطلاعات او در سامانه ثبت احوال ثبت شود، یارانه به او تعلق می گیرد، و نیازی به انجام مراحل خاصی نمی باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
مطالب مرتبط

نحوه تعیین هزینه دادرسی در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

معافیت های سربازی در سال ۱۴۰۳

دسته بندی: مقالات  نظام وظیفه

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403

ارسال دفترچه نظام وظیفه

دسته بندی: نظام وظیفه  مقالات

بروزرسانی در: 18 اردیبهشت 1403

نحوه صدور رای توسط داور در قراردادها

دسته بندی: مقالات  حقوقی

بروزرسانی در: 12 اردیبهشت 1403